شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#بانک مرکزی#میلیارد دلار

محرابی: درباره دارایی‌های بلوکه شده افغانستان باید با آمریکا گفتگو شود

محرابی: درباره دارایی‌های بلوکه شده افغانستان باید با آمریکا گفتگو شود

رئیس کمیته بازرسی بانک مرکزی افغانستان اظهار داشت درباره ۳.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های‌ افغانستان که به بازماندگان قربانیان حملات یازدهم سپتامبر اختصاص یافته، گفتگو شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شاه محمد محرابی» رئیس کمیته بازرسی بانک مرکزی افغانستان تاکید کرد درباره دارایی‌های افغانستان با آمریکا باید گفتگو شود زیرا برای حفاظت از مقدار دارایی این کشور مهم است.

وی به طلوع نیوز گفت: «مهم است تا بانک مرکزی با یک شورای قانونی آمریکا وارد گفتگو شود تا ذخایر ارزی‌اش را از روند قضایی آمریکا حفاظت کند. هر قدر تاخیر برای نمایندگی از منافع بانک مرکزی صورت گیرد، به همان اندازه انگیزه‌های افراد مدعی بیشتر می‌شود تا اقدامات خود را به امید یافتن یک دادگاه دلخواه و رویکرد قانونی موفق، از جمله لابی کردن کنگره برای قانونگذاری ویژه، چند برابر کنند».

شماری از آگاهان مسایل اقتصادی می‌گویند برای آزادسازی دارایی‌های افغانستان نیاز است تا دولت موقت طالبان از سوی جهان به رسمیت شناخته شود.

«سید مسعود» آگاه مسایل اقتصادی نیز اظهارداشت: «پول‌هایی که وجود دارد، مربوط می‌شود به دولت افغانستان هر وقت دولت افغانستان به رسمیت شناخته شد، صلاحیت استفاده از این حساب به آن دولت انتقال داده می‌شود و آن دولت حق دارد که چنین ادعایی کند و در حقیقت پول‌های خود را بگیرد».

همزمان با این، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان از واشنگتن می‌خواهد که دارایی‌های افغانستان را آزاد کند.

انتهای پیام/.