شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#بخش خصوصی

عضو کمیسیون عمران مجلس: دولت برای تامین مالی و ساخت‌ مسکن‌ از توان بخش خصوصی استفاده کند

عضو کمیسیون عمران مجلس: دولت برای تامین مالی و  ساخت‌ مسکن‌ از توان بخش خصوصی استفاده کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت برای تامین مالی و ساخت‌ مسکن‌ باید از توان بخش خصوصی استفاده کند؛ برای این منظور ابتدا باید برای بخش خصوصی انگیزه ایجاد کند مثلا کاهش و یا حذف مالیات بر ساخت خانه که همین موضوع می‌تواند بخش خصوصی را ترغیب به سرمایه‌گذاری کند.

علی آذری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره افتتاح 10 هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم؛ اظهار کرد: یکی از وعدهای رئیس جمهور در زمان شروع فعالیت دولت سیزدهم ساخت مسکن برای جوانان و دهک‌های پایین جامعه بود و این بخشی از برنامه دولت با افتتاح واحدهای مسکونی جدید محقق شد.

وی ادامه داد: موضوع ساخت مسکن از جمله برنامه‌هایی است که به صورت جدی در دولت پیگیری می‌شود زیرا؛ نیاز به  زمین مناسب و تامین مالی باید با مدیریت درست باید کار ساخت مسکن را سهل کند. 

علی+آذری-1

وی افزود: پیشنهاد من به عنوان نماینده و عضو کمیسیون عمران به دولت این است که صرفا تمام مداخلات به دست دولت نباشد. مشکل عمده ساخت مسکن بحث تامین مالی و نحوه ساخت و ساز مسکن است که به نحوی باید برای این وضعیت تامین شود که موجب رشد نقدینگی و تورم نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت برای حمایت کردن باید به حوزه مسکن یک دیدگاه پلکانی داشته باشد و استان‌ها کشور و اطراف حومه‌ها را طبقه بندی کند. در برخی از مناطق ایران میزان نیاز مردم برای مسکن به حدی است که با زمین‌های موجود می توان تقاضا را با ساخت خانه های با متراژ متوسط 60 متری تامین کرد.

بخش خصوصی باید متعهد و متخصص و دلسوز مردم و جامعه باشد

وی افزود: دولت برای تامین مالی و  ساخت‌ مسکن‌ باید از توان بخش خصوصی استفاده کند؛ برای این منظور ابتدا باید برای بخش خصوصی انگیزه ایجاد کند مثلا کاهش و یا حذف مالیات بر ساخت خانه که همین موضوع می‌تواند بخش خصوصی را ترغیب به سرمایه‌گذاری کند.

وی در ادامه گفت: به غیر از کاهش یا لغو مالیات، شهرداری‌ها باید صدور پروانه ساخت را آسان‌تر کنند و با ایرادهای بیهوده متقاضیان را از انجام کار پشیمان نکنند. امروزه شهرداری‌ها مانع بزرگی برای صدور پروانه ساخت در زمان کوتاه هستند؛ البته درخواست‌های فساد آلود از سرمایه‌گذاران هم وجود دارد که مشکلاتی را برای سازندگان ایجاد کرده است.
مسکن

مشارکت مردم مشکل‌های تامین مسکن را حل ‌می‌کند 

علی آذری گفت: اگر از طریق شرکت‌های خصوصی مسکن ساخته شود ‌منابعی که وارد بازار ساخت شده است منابع شرکت‌های خصوصی است نه منابع دولتی؛ اگر منابع کاذب در بازار به بازار ساخت مسکن سوق داده شود موجب کنترل تورم و ایجاد شغل جدید می‌شود.

وی افزود: امروزه در زندگی افراد مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای در نظر است و بعضا افراد ثروت دارای واحدهای مسکونی خالی و لوکس هستند که از آنها استفاده‌ای نمی‌کنند همین کار موجب تورم در قیمت مسکن می‌‌شود و ما در شناسایی مسکن‌های خالی مشکل اساسی داریم و سرمایه ای بودن مسکن مشکل مورد توجهی برای دولت است‌ و باید راهکاری ارائه شود که‌ دولت‌ و مجلس این‌ مشکل را حل کنند. 
 

مسکن

آذری در خصوص استقرار قرارگاه ساخت مسکن؛ بیان کرد: قرارگاهی که منتهی به دخالت دولت در ساخت مسکن شود، اشتباه است. ما به اندازه کافی قرارگاه داریم که دولت توان استفاده از آنها را دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: حتما بخش خصوصی و مشارکت مردم و کاهش مداخله دولت می تواند هدف تامین و کاهش تقاضای مسکن در کشور را محقق کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان اظهار کرد: در بحث مالیات بر خانه‌های خالی و لوکس به علت تعدد سازمان‌ها و شناسایی این نوع خانه‌ها و مکانیزم دریافت مالیات موانعی وجود دارد که کمیسیون اصل 90 و مجلس پیگیر است. در این خصوص قوانین مالیاتی جدیدی تصویب می شود که مشکل خانه های خالی را با مالیات ها حل شوند.

انتهای پیام