شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#دولت#روسیه

درخواست آلمان از روسیه: برای کمک رسانی به زلزله‌زدگان به سوریه فشار بیاورید

وزیر خارجه آلمان از روسیه خواست به منظور کمک رسانی سریع به زلزله‌زدگان به دولت سوریه فشار وارد کند.

درخواست آلمان از روسیه: برای کمک رسانی به زلزله‌زدگان به سوریه فشار بیاورید
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، وزیر خارجه آلمان از روسیه خواست به منظور کمک رسانی سریع به زلزله‌زدگان به دولت سوریه فشار وارد کند.

به گزارش رویترز، آنالنا بائربوک امروز سه‌شنبه از روسیه خواست به سوریه فشار بیاورد تا برای کمک‌های بشردوستانه را برای قربانیان زمین‌لرزه‌های مرگبار روز دوشنبه به سرعت و بدون موانع اضافی اقدام کند.

بائربوک طی یک کنفرانس خبری در برلین با وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: «همه بازیگران بین‌المللی، از جمله روسیه، باید بر سوریه فشار بیاورند تا اطمینان حاصل شود که کمک‌های بشردوستانه به قربانیان می‌رسد».

وزیر خارجه آلمان افزود «این مهم است که اکنون سلاح‌ها کنار گذاشته شده و تمام تلاش‌ها در منطقه بر کمک‌های بشردوستانه و بازیابی و محافظت از قربانیان متمرکز است.»

کمک به سوریه که آلمان با آن هیچ رابطه رسمی ندارد، از طریق سازمان های غیردولتی بین المللی ارسال می شود. بائربوک اعلام کرد که یک میلیون یورو اضافی به گروه کمک بین المللی «مالتتر» ارائه خواهد شد و آلمان در تلاش است تا پول بیشتری را در اختیار سایر سازمان های غیر دولتی بین المللی فعال در کشور سوریه قرار دهد.

این درحالی است که ساعاتی پیش رییس هلال احمر سوریه بر آمادگی این نهاد امدادرسانی به کمک به زلزله زدگان در مناطق تحت اشغال مسلحین خبر داده بود. باوجود اینکه تعداد رسمی آمار تلفات زلزله در سوریه 1600 نفر برآورد شده اما گروه‌های امدادی معتقدند هنوز صدها نفر زیر آوار گرفتار هستند.

در همین حال آدلید مارشانگ، افسر ارشد اورژانس سازمان جهانی بهداشت، روز سه‌شنبه گفت که سوریه پس از زلزله که «بحرانی در کنار بحران‌های متعدد» است، به کمک‌های بشردوستانه عظیم نیاز دارد.