شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اینترنت#ارتباطات#وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت افزایش یافته است

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت افزایش یافته است

فردای اقتصاد - وزیر ارتباطات با تست امکان تماس تصویری از طریق یک پیام رسان بومی به مردم توصیه کرد از این پلتفرمها استفاده کنند. 

در حالی که طی ماه‌های اخیر سرعت و کیفیت اینترنت به شکل قابل توجهی افت کرده و انتقادهای فراوانی را ایجاد کرده زارع پور از رشد سرعت اینترنت ایران در اسپیدتست خبر داد. 

وزیر ارتباطات با اشاره به امکان برقراری تماس صوتی و تصویری با کیفیت از طریق پلت‌فرم‌های داخلی با هموطنان خارج از کشور، گفت: توسعه زیرساخت ارتباطی کشور مبتنی بر فیبرنوری در کشور از سال گذشته شروع شده است و تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون پوشش ایجاد شده که تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پوشش ایجاد می شود.

عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با حضور در شبکه جام جم، با اشاره به اینکه همان کیفیتی که مردم تهران از شبکه ارتباطی کشور استفاده می کنند، مردم روستا نیز امکان استفاده از همان کیفیت را دارند، گفت: به عنوان وزیر ارتباطات وظیفه ماست که ارتباط با کیفیت را برای همه مردم شهر و روستا فراهم کنیم و از این رو به کمک همکارانم در وزارت ارتباطات با حداکثر توان و دانش و تخصص آنها که متشکل از نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور هستند، سعی می کنیم بهترین کیفیت را برای مردم فراهم کنیم.

زارع‌پور با بیان اینکه موسسه بین المللی اسپیدتست بصورت ماهانه اقدام به ارایه گزارش‌های مقایسه‌ای از سرعت اینترنت در کشورهای مختلف می کند، تصریح کرد: بر اساس گزارش های اسپیدتست از نظر میانه سرعت اینترنت در ابتدای شروع به کار این دولت ۲۱ مگابیت بر ثانیه بود که اکنون به حدود ۳۹ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

وزیر ارتباطات با اعلام حمایت از پیام‌رسان‌های بومی و بدون اشاره به تاثیر فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی پرکاربر گفت: با حمایت‌های وزارت ارتباطات و همچنین همت پلت‌فرم‌های داخلی که بر پایه توان و تخصص نخبگان متخصص داخلی فعالیت می‌کنند، استفاده از پلتفرم های داخلی توسط مردم رشد چشمگیری داشته است بطوری که پیام رسان بله ۱۴، ۵ میلیون، ایتا ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار و روبیکا بیش از ۳۷ میلیون و سروش پلاس بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند.

اینترنت طبقاتی نداریم، برای برخی دسترسی خاص ایجاد کردیم

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه سطوح دسترسی متفاوت برای کاربران از قبلا وجود نداشته گفت نباید نام آن را اینترنت طبقاتی گذاشت. 

زارع پور گفت: برخی سایت‌ها تحریم هستند و برای دسترسی به آنها باید از فیلترشکن استفاده کرد ما در حال تهیه ابزار دسترسی هستیم تا نیازی به فیلترشکن برای استفاده از این سایت‌ها نباشد . 

وزیر ارتباطات گفت در این وزارتخانه هیچ تبعیضی در دسترسی به اینترنت وجود ندارد البته یکسری اقشار نیاز به دسترسی‌های خاص دارند که نمی‌توان اسم آن را اینترنت طبقاتی گذاشت و علیه آن شبهه جدیدی ایجاد کرد. 

زارع پور گفت : مگر دادن اینترنت به برخی اقشار مثل خبرنگاران اینترنت طبقاتی است؟