شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوری#هلال احمر#افغانستان

هلال احمر افغانستان: ۱۰ میلیون شهروند افغان نیازمند کمک فوری هستند

هلال احمر افغانستان: 10 میلیون شهروند افغان نیازمند کمک فوری هستند

جمعیت هلال احمر افغانستان اعلام کرد بیش از ۱۰ میلیون نفر در این کشور به کمک‌های فوری نیازمند هستند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مطیع الحق خالص» رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان با اشاره به شرایط کنونی این کشور اظهار داشت بیش از 10 میلیون نفر به کمک‌های فوری نیازمند هستند.

وی افزود: «در حال حاضر در تمام افغانستان 10 میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه فوری نیازمند هستند، جامعه جهانی و مؤسسات خیریه در این مورد اقدامات لازم را انجام دهد تا از یک بحران انسانی جلوگیری شود، مردم افغانستان به خاطر موج سرما و بارش برف زیاد به کمک‌های زمستانی و نقدی نیاز جدی دارند».

رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان گفت اطلاعات این جمعیت نشان می‌دهد که بر اثر موج شدید سرمای هوا، گاز گرفتگی و همچنین بارش‌های سنگین 175 نفر جان باخته‌اند، 30 نفر نیز زخمی شدند و بیش از 80 هزار راس احشام تلف شدند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان نیز در توئیترش نوشت در هفت ماه گذشته جمعیت هلال احمر افغانستان برای بیش از 938 هزار نفر از نیازمندان در 34 ولایت این کشور کمک کرده است.

پیش‌تر سازمان هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) در افغانستان نیز اظهار داشت 28.3 میلیون نفر در این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

انتهای پیام/.