شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوئد#کمبود#برق#مواجه#خواهد

سوئد با کمبود برق مواجه خواهد شد

این پیش بینی آخرین گزارش تهیه شده توسط آژانس انرژی این کشور با همکاری نهادهای نظارتی دولتی، از جمله آژانس حمل و نقل سوئد، بازرسی بازار انرژی و Svenska kraftnat را در نظر می گیرد.

جانسون به شبکه تلویزیونی سوئد SVT گفت: ما این خطر را می بینیم که اگر توسعه سریعتر تولید برق را آغاز نکنیم سرمایه گذاری های صنعتی بزرگ امکان پذیر نخواهد بود.

بر اساس گزارش چشم انداز پنج ساله ای که اوایل این هفته منتشر شد، مصرف برق سوئد پس از سال ها ثابت ماندن، در حال افزایش است.

این گزارش بیان می کند که تقاضا برای برق در سوئد می تواند تا سال 2035 دو برابر شود.

تحلیلگران انتظار دارند که انرژی بادی از نظر فنی و اقتصادی در کوتاه مدت امکان پذیر باشد، اما تاکید می کند که در بلندمدت به تاسیسات جدید انرژی هسته ای نیاز خواهد بود. 

بر اساس برآوردها، تولید برق در سوئد تا سال 2027 حدود 17 تراوات ساعت (TWh) رشد خواهد کرد، در حالی که مصرف 44 تراوات ساعت رشد خواهد کرد. 

این چشم انداز همچنین پیش بینی کرد که مصرف برق در فنلاند اندکی افزایش می یابد، در حالی که تولید نیز افزایش می یابد و به کشور کمک می کند تا از کسری به مازاد حرکت کند. 

در همین حال، انتظار می رود رشد انرژی خورشیدی و بادی در دانمارک همگام با تقاضا باشد. نروژ، با این حال، از مازاد به کسری حرکت می‌کند.

انتهای پیام