رقیه محمدزاده کارشناس و مدیر رسانه در خصوص فیلم «عطرآلود» یادداشتی برای خبرگزاری برنا نوشت.
عطرآلود را باید اثری دانست که در کنار داشتن قصه بازیهای باورپذیر و نسبتا خوبی را دارا است. علیرزاقی مرد جوان عاشق ساختن عطر، در روز برگزاری مسابقات عطرسازی با عاطفه آشنا میشود، آنها ازدواج میکنند. عاطفه باردار است و علی سرگرم تولید عطر که حادثه زندگی این زوج جوان در انتظار تولد فرزند را با دست انداز مواجهه میکند. علی خود را باخته و عاطفه تلاش دارد، به هر صورت ممکن علی را به زندگی و امید به ادامه آن سوق دهد. مسیر شروع مجدد برای علی دشوار است اما .... .
عطرآلود مانند سایر آثار اقای مقدم دوست ساده و لطیف روایت شده است. داستان پیچیده نیست اما شبیه زندگی بسیاری از افراد جامعه است، شروع دوباره در میان بحران ماندن و زیستن یا نا امید شدن و به پایان رسیدن، تلاش و کوشش. مقدم دوست همواره در آثار خود حضور خداوند را بسیار زلال ترسیم میکند. خداوندی که در سخت تنگناها همراه و ملازم بیچون و چرایی برای بندگان خویش است.... . عطرآلود تلاش دارد تکاپوی علی برای باور کردن خویش و رویارویی با واقعیت را برای مخاطب ترسیم نماید اما در اثنای این روایت مضمون اصلی اثر به سبب گره های دیگری که در کار ایجاد می شود ظاهرا به فراموشی سپرده میشود.
در ابتدای فیلم علی می گوید که قرار است عطر بسازد و این داستان به اندازه ای مهم است که روند آشنایی و ازدواج او کاملا فرعی ترسیم می شود اما بعد از ایجاد گره اصلی در داستان قصه عطر سازی و تلاش علی برای تولید عطر ویژه خویش در حاشیه قرار می گیرد. این سردرگمی قله هدف در داستان شاید یکی از اشکالات جدی اثر بود. اگر چه باید اشاره کرد فیلم عطرآلود یکی از آثار نسبتا قابل قبول در میان فیلم های به نمایش درآمده تا روز 14 بهمن سال 1401 بود.
انتهای پیام