شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یزد

بهره برداری از یک معدن اورانیوم بزرگ در بافق یزد

امروز ۱۶بهمن و همزمان با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب، در جریان سفر مهندس محمد اسلامی به استان یزد، عملیات بهره‌برداری از مجتمع معدنی و صنعتی ناریگان در شهرستان بافق آغاز شد.

بهره برداری از یک معدن اورانیوم بزرگ در بافق یزد
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ۲۲:۵۰:۳۳
اعتمادآنلاین |
امروز  ۱۶بهمن و همزمان با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب، در جریان سفر مهندس محمد اسلامی به استان یزد، عملیات بهره‌برداری از مجتمع معدنی و صنعتی ناریگان در شهرستان بافق آغاز شد.

بنابر گزارش تسنیم مجتمع معدنی و صنعتی «ناریگان»، «بزرگترن معدن اورانیوم - مولیبدن» ایران است و حالا نخستین بخش این مجتمع به بهره‌برداری رسیده است.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این مراسم گفت: «این معدن هم عناصر مورد نیاز را در حوزه اورانیوم و عناصر همراه مورد نیاز مولیبدن را تامین خواهد کرد که یکی از عناصر مهم در صنایع راهبردی کشور از جمله سازمان انرژی اتمی ایران محسوب می‌شود.»

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران درباره این معدن نوشته: فعالیت‌های اکتشافی معدن مربوط به سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۲ و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ «فرآیند مطالعات، طراحی و تجهیز معدن انجام گرفت که مهم‌ترین آن می‌توان به انجام مطالعات طراحی معدن، برنامه‌ریزی تولید، مطالعات گازخیزی، ژئومکانیکی، هیدروژئولوژی و مکان‌یابی کارخانه، طراحی و اجرای جاده‌های دسترسی و مطالعات احداث کانال انحراف آب اشاره داشت.»