شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#سیب#منطق#جناب#محقق#زمینی#همان#آبگوشت#است؟

در منطق جناب محقق سیب زمینی همان آبگوشت است؟

در منطق جناب محقق سیب زمینی همان آبگوشت است؟

فردای اقتصاد: محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس نسبت به اظهارات اخیر آیت‌الله محقق داماد درباره طرح مجلس درباره ممنوعیت اظهارنظر پیش از مقامات به‌شدت واکنش نشان داد.

عباس‌زاده در کانال تلگرامی‌اش نوشت: جناب محقق داماد چرا در دورانی که دولت و مجلس دست هم جناحی‌های جناب ایشان بود صدایش در نمی‌آمد؟ مگر دوستان ایشان یک خط درمیان یا مستمر مجلس و دولت را (حتی همزمان) در اختیار خود نداشتند؟

به گفته وی، مجلس کی چنین قانونی تصویب کرده است که آزادی بیان را محدود کند؟ حالا هر نماینده یا جمعی از نمایندگان‌ بر اساس آیین نامه داخلی مجلس می‌توانند در سامانه مجلس طرحی را ثبت کنند، که البته تعداد اینگونه طرح‌ها در مجلس سه رقمی شده است! آیا جناب محقق با این همه ادعای دانایی اطلاع یا التفات ندارند هر طرح ثبت شده در سامانه، مصوبه و قانون نیست؟ آیا در منطق جناب محقق سیب زمینی همان آبگوشت است؟ چون سبب زمینی یکی از مواد لازم برای آبگوشت است!

به گزارش «فردای‌اقتصاد»، آیت‌الله محقق داماد در حاشیه نشست شاخه اقتصادی فرهنگستان علوم گفته بود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که پارلمانش می‌خواهد تصویب کند که هرکس خلاف حاکمیت حرف میزند به ۱۰ تا ۱۵ سال حبس محکوم شود. نمی‌دانم در کره شمالی چنین چیزی هست یا خیر؟

خبرآنلاین در خبری از جماران  و به‌نقل از محقق‌داماد نوشت: یک اتهامی مطرح می‌شود که می‌گوید فقه کشور را ویران کرده است. در حوزه اقتصاد، عمل نکردن به حلال و حرام، کشور را به اینجا کشانده است. دولت در زمینه ثروت‌های ملی مرتکب خلاف شرع علنی شده است. یک نفر در مجلس نیست این مسائل را بفهمد. فروختن نفت و تقسیم آن حرام است.

در این راستا محمود عباس‌زاده نماینده مشکین شهر در مجلس به محقق داماد پیشنهاد مناظره داد. به‌گفته این نماینده مجلس، به نظر می‌رسد جناب محقق داماد دل‌پری داشته و حرف‌هایی دارند که ظاهرا برای خودشان جذابیت داشته و یا به زعم خود حرف‌های مبنایی دارند. بنده ناچیز بی‌قید و شرط اعلام آمادگی می‌کند در همان دانشگاه شهید بهشتی و یا هر مکانی که جناب محقق و یا دوستانشان مصلحت می‌دانند به صورت نامحدود حضور یافته و در حضور عام و رسانه‌های مستقل و فراگیر گفت‌وگو و مناظره کند.

وی تصریح کرده است: نگارنده مثل گوینده جملات فوق(محقق داماد) ادعا نمی‌کند که فقط خود می‌فهمد و دیگران نمی‌فهمند. از سوی دیگر آدمی با این عنوان شکیل و لباس مقدس، حداقل در قضاوت و توهین به نمایندگان مردم، اگر حرمت مخاطب و حتی خودش را چندان مورد عنایتش قرار نمی‌دهد! پسندیده بود حداقل حرمت مردم را پاس دارد. به‌طور مثال بنده ناچیز به عنوان یکی از نمایندگان مردم در همین مجلس با همین بضاعت کم در یکی از رقابتی‌ترین انتخابات تاریخ حوزه انتخابیه‌ام با بالاترین رای تاریخ آن منطقه در خانه ملت نشسته‌ام.