شهر خبر

افتتاح پروژه‌های راهبردی سازمان انرژی اتمی در یزد

افتتاح پروژه‌های راهبردی سازمان انرژی اتمی در یزد

رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم افتتاحیه مجتمع «پرتوفرآیند ایران مرکزی» یزد، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را باور به توانستن و خودباوری دانست.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛  محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم رونمایی از پروژه‌های مجتمع «پرتوفرآیند ایران مرکزی» در یزد عنوان کرد: باور به توانستن و خودباوری مهم‌ترین درس انقلاب اسلامی محسوب می‌‌شود زیرا جایگزین خودباختگی شده است. 

وی افزود: باید تولید مواردی را که نیاز کشور محسوب شده و وابستگی را قطع می‌کند را در دستور کار قرار دهیم؛ این موارد در سایه سیاست تحقیقات نتیجه‌گرا و مساله محور محقق می‌شود.پیشرفت‌های ما باید تبدیل به پیشرفت‌های فوق سریع شود و به یاری حق تعالی هنگامی‌‌که فوق سریع حرکت کنیم، موفقیت‌های ما نیز چشمگیر خواهد بود. 

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: ساخت چنین دستگاه‌ها و سامانه‌هایی در اصل بسترساز پیشرفت محسوب می‌شود چرا که فقط کشورهای تراز نخست جهان چنین دستگاه‌هایی را تولید می‌کنند. این دستاوردها را در عرض چند ماه توانسته‌ایم به این مرحله برسانیم که امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه و نیز استاندار یزد از این پروژه‌ها رونمایی شد. 

معاون رئیس جمهور در خاتمه گفت: امروز با حضور در یکی از معادن استان یزد از فناوری جدیدی که دارای قابلیت فرآوری اورانیوم است؛‌ رونمایی خواهد شد و در نظر داریم که در معادن مرحله فرآوری را انجام دهیم. 

انتهای پیام