شهر خبر

مدیر امامزاده اهل بن علی (ع): امامزاده‌ها نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

مدیر امامزاده اهل بن علی (ع): امامزاده‌ها نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

مدیر امامزاده اهل بن علی (ع) نقش بقاع متبرکه و امامزاده‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم دانست و گفت: تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی نیازمند برخی شرایط همانند محیط جغرافیایی، بودجه مناسب، پرهیز از اقدامات سلیقه‌ای و .... است.

 مجتبی باقری مدیر امامزاده اهل بن علی (ع) تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی صورت گرفته در این آستان مقدس اظهار کرد: کلاس‌های مختلفی از موضوعات اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و تبیینی برگزار می‌شود و طی یکسال اخیر اقدامات سازنده‌ای در قالب طرح افق (اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) صورت گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب جغرافیایی و پیرامونی این امامزاده در سال‌های گذشته، تصریح کرد: متاسفانه بافت محلی موجب شده بود تا این امامزاده بیشتر شبیه به پارک تفریحی شود که معدود جوانانی با پوشش و رفتار نامناسب نیز در کنار آن حضور می یافتند؛ ابتدا سعی کردیم شرایط جغرافیایی را بهبود بخشیم و به پاکسازی اطراف بپردازیم و سپس به سوی کارهای فرهنگی روانه شدیم.

مدیر امامزاده اهل بن علی (ع) تاکید کرد: در حال حاضر شرایط از یک پارک با وضعیت نامناسب درآمده و روندی مناسب در شان و منزلت امامزاده را دارد و در کنار موضوع زیارت برای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت، موضوع فرهنگی و اجتماعی و کلاس‌های آموزشی نیز برپا می شود.

باقری افزود: در حال حاضر امامزاده‌ای با شان و منزلت یک امامزاده را مشاهده می‌کنیم و خبری از اراذل و اوباش در نزدیکی این محل نیست و مردم با شوق و در امنیت به زیارت مشرف می‌شوند.

وی نقش مردم محله را در پاکسازی پیرامون امامزاده از لوث افراد ناباب، بسیار پررنگ دانست و گفت: تلاش و پای کار بودن مردم و افراد همکار در امامزاده موجب شده امروز فضایی آرام و توام با معنویت جاری شود و امیدواریم روز به روز بهتر شود.

مدیر امامزاده اهل بن علی (ع) تصریح کرد: برپایی کلاس‌های قرآن برای جوانان و مردم محله، شناسایی افراد نیازمند، کمک به افرادی که نیاز به درمان و ویزیت پزشکی دارند و همیاری هم محله‌ای‌ها از جمله مهمترین اقدامات بوده است.

باقری رابطه مردم با امامزادگان را علی‌رغم تبلیغات سوء و هجمه‌های دشمنان، بسیار مناسب و معنوی توصیف کرد و افزود: مردم ما علاقه زیادی به امامزادگان دارند و حتی آنهایی که به مساجد نمی‌روند نیز به دلیل حرمت خاصی که برای اهل‌بیت (ع) و فرزندانشان قائل هستند، به امامزادگان مراجعه می‌کنند؛ بنابراین همه اقدامات فرهنگی و اجتماعی با همراهی و همدلی مردم قابل انجام است.

وی درباره اینکه چه راهکاری لازم است تا امامزادگان به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شوند گفت: تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی نیازمند برخی شرایط همانند محیط جغرافیایی، بودجه مناسب، پرهیز از اقدامات سلیقه‌ای و .... است.

مدیر امامزاده اهل بن علی (ع) درباره اینکه امامزاده‌ها تا چه حد می‌توانند در مقابله با آسیب‌های اجتماعی موثر باشند، تاکید کرد: امامزاده‌ها نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند؛ امامزاده‌ها می‌توانند با برگزاری آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی شرایط را بهبود بخشند و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند که البته این نیز منوط به فراهم شدن زیرساخت‌ها و کمیت‌ها و بودجه لازم است.

انتهای پیام