شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اروپا#کشورهای اسلامی#قالیباف#مسلمان

محکوم کردن دخالت اروپا در امور داخلی ایران توسط مجالس کشورهای اسلامی

محکوم کردن دخالت اروپا در امور داخلی ایران توسط مجالس کشورهای اسلامی

قالیباف گفت: مجالس کشورهای اسلامی با قاطعیت، مداخله پارلمان اروپا در مسائل داخلی کشورهای مسلمان از جمله مسائل کشورمان را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 16 بهمن ماه) قوه مقننه در نطق پیش از دستور خود، گفت: در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی، فرا رسیدن دهه مبارک فجر را به ملت سرافراز ایران اسلامی تبریک و تهنیت می گویم و به روح پرفتوح امام راحل (ره) که رهبر و مرشد حرکت تاریخی ملت ایران در راه کسب استقلال، آزادی و برپایی جمهوری اسلامی بودند درود می فرستم.

 

وی افزود: ان شاء الله امروز به همراه نمایندگان محترم برای تجدید میثاق به مرقد مطهر حضرت امام مشرف می شویم و نکاتی را در آنجا ذکر خواهم کرد.

رئیس مجلس در ادامه میلاد بابرکت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر را به همه شیعیان اهل بیت و پدران ایران عزیزمان تبریک گفت و افزود: امیدوارم همه ما از پیروان راستین این صراط مستقیم باشیم.

قالیباف یادآور شد: این روزها مردم عزیزمان در شهرستان خوی در سرمای شدید دچار خسارت های ناشی از زلزله شده اند، مدیران اجرایی در حال تلاش برای حل مسائل آن ها هستند که امیدوارم این تلاش ها سرعت بیشتری گرفته و از کمیسیون عمران می خواهم بر روند خدمات رسانی به مردم نظارت جدی داشته باشد.

وی با تشریح گزارش حضور هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در هفدهمین کنفرانس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی، گفت: اتحادیه بین المجالس اسلامی به جهت نقش تاسیسی جمهوری اسلامی در همگرایی کشورهای مسلمان همواره یکی از اولویت های فعالیت خارجی مجلس شورای اسلامی بوده است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در اجلاس الجزایر، 18 رئیس مجلس و 40 هیات از مجالس کشورهای اسلامی حضور داشتند که در این حضور 2 روزه فرصت ملاقات تفسیری دوجانبه با 7 هیات موثر حاضر در اجلاس فراهم شد و در این اجلاس ابتکار همکاری کشورهای اسلامی برای پیشبرد صلح و پیشرفت را ارائه کردم که مورد استقبال قرار گرفت، همچنین به طور یکصدا اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کردیم.

قالیباف خاطر نشان کرد: اتفاق مهم دیگر در این اجلاس وحدت کشورهای اسلامی در برابر اقدامات کشورهای اروپایی علیه کشورهای اسلامی بود به گونه ای که اهانت به مقدسات اسلامی از جمله قرآن کریم و حتی رهبران اسلامی در کشورهای اروپایی در قطعنامه های صادر شده محکوم شد و مجالس کشورهای اسلامی با قاطعیت، مداخله پارلمان اروپا در مسائل داخلی کشورهای مسلمان از جمله مسائل کشورمان را رد کردند، امیدواریم کشورهای اسلامی با وحدت و همدلی با توجه به ظرفیت های بزرگ و متنوع خود بیش از گذشته در جهت ایجاد قدرتی جدید در نظم جدید جهانی حرکت کنند.

انتهای‌پیام/