شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#مسی#برزیلی

چهره سرشناس برزیلی مدعی شد؛ بله مطمئنم من از مسی هم بهتر بودم!

ستاره سابق فوتبال برزیل با صراحت تاکید کرد که در مقایسه با مسی در پست خود عملکرد بهتری داشته است.

روماریو

به گزارش همشهری‌آنلاین، روماریو د سوزا فاریا یا به شکل ساده تر روماریو، یکی از شناخته شده ترین و پرافتخارترین مهاجمان تاریخ فوتبال برزیل است. او همراه با سلسائو موفق شد قهرمان جام جهانی ۱۹۹۴ شود و مثل هموطنش پله بیش از ۱۰۰۰ گل به ثمر رسانده است.

۱۰۰۲ گل به نام روماریو ثبت شده است اما اگر بخواهیم فقط به مسابقات رسمی بپردازیم این رقم، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. او با ۷۴۵ گل در ۹۶۳ بازی رسمی، جزو پنج گلزن برتر تاریخ فوتبال است. این ستاره سابق فوتبال برزیل که ۵۷ سال سن دارد، یکی از ستاره‌های شاخص تاریخ باشگاه بارسلونا به شمار می‌رود. روماریو عضو یکی از بهترین تیم‌های تاریخ کاتالان‌ها به رهبری یوهان کرایف بود.

او اخیرا در ESPN و طی مقایسه‌ای جنجالی به اظهار نظر در خصوص تفاوت‌های تیم تحت رهبری یوهان کرایف با تیمی پرداخت که سال‌ها بعد توانست با هدایت پپ گواردیولا دوباره بارسا را به تیمی بزرگ در فوتبال دنیا تبدیل کند. روماریو در تیم رویایی خود تنها سه بازیکن از دوران موفق تیکی تاکا را انتخاب کرد؛ ژاوی هرناندز، آندرس اینیستا و دنی آلوز.

در مقابل آندونی زوبیزارتا، رونالد کومان، میخل آنخل نادال، سرخی بارخوان، پپ گواردیولا، هریستو استویچکوف و تکسیکی بگیریستین نفراتی بودند که ستاره سابق فوتبال برزیل آنها را به نسل طلایی اخیر بارسا ترجیح می دهد. انتخابی که در این بین بیشترین توجه را به خود جلب کرد، آخرین انتخاب بود. روماریو مشکلی با انتخاب خودش به جای لیونل مسی در خط حمله نداشت و در پاسخ به این سوال که آیا از انتخابش مطمئن است، گفت: "او بله... روماریو...! "

روماریو با اعتماد به نفس بالا در مورد دلیل انتخاب خودش به جای مسی گفت: : «چه سوال سختی. البته معتقدم پست مسی و من متفاوت است. من به عنوان مهاجم نوک بهترین بازیکن بودم و حتی بهتر از مسی. او هم در پست خودش بهتر است.»

روماریو در ۷۰ بازی برای تیم ملی برزیل موفق به زدن ۵۵ گل شده است. او علاوه بر فتح جام جهانی ۱۹۹۴، موفق به کسب قهرمانی با برزیل در جام کنفدراسیون‌ها، کوپا امریکا (دو بار) و نایب قهرمانی المپیک ۱۹۸۸ شده است. این ستاره بازنشسته فوتبال برزیل همچنین سابقه همراهی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورش در جام جهانی ۲۰۰۵ را دارد؛ جایی که با طلایی پوشان به مقام سوم جهان دست یافت.