شهر خبر

سرنوشت ۵ قلوهای گنبدی | رفت و آمد پدر بین ۳ بیمارستان | من کارگر ساختمانی هستم

زن جوانی در گنبد کاووس در سومین بارداری‌ خود ۵ قلو به دنیا آورد تا با ۲ فرزندی که از قبل داشت اعضای این خانواده ۹ نفر شوند.

پنج قلوهای گنبدی

به گزارش همشهری آنلاین، این زن ۳۳ ساله که اهل گنبد کاووس واقع در استان گلستان است، چندی قبل برای سومین مرتبه باردار شد. او پیش از این مادر ۲ دختر ۵ و ۱۳ ساله بود. مدتی از بارداری این زن گذشته بود که متوجه شد چندقلو باردار است. چند روز قبل این زن در هفته ۲۷بارداری دچار درد زایمان شد و شوهرش او را به بیمارستان شهدای گنبد منتقل کرد. پزشکان در معاینه‌های اولیه اعلام کردند که او ۵قلو باردار است و به‌دلیل شرایط بچه‌ها باید هرچه سریع‌تر آنها به دنیا بیایند.

بیشتر بخوانید: 

با اعلام رضایت زن جوان و همسرش روز پنجشنبه عمل جراحی انجام شد و ۵ قلوها شامل ۳ پسر و ۲ دختر به دنیا آمدند. وزن نوزادان که بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ گرم است از یکسو و تولد پیش از موعد آنها از سوی دیگر شرایطی ویژه را برای‌شان رقم زد و کادر پزشکی اعلام کردند که آنها باید در بخش مراقبت ویژه نوزادان نگهداری شوند. در چنین شرایطی بود که ۴ نوزاد به بخش ان‌آی‌سی‌یو بیمارستان طالقانی و یکی دیگر از آنها به بخش ان‌آی‌سی‌یو بیمارستان تامین اجتماعی منتقل شدند.

مسئولان بخش‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان این دو بیمارستان در گفت‌وگو با همشهری از وضعیت خوب نوزادان صحبت کردند. یکی از مسئولان بخش ان‌آی‌سی‌یو بیمارستان طالقانی گنبد دراین‌باره گفت:‌ هرچند وزن بچه‌ها کم است و چند هفته زود به دنیا آمده‌اند اما به لطف خدا شرایط خوبی دارند و هم‌اکنون خطری آنها را تهدید نمی‌کند.

او ادامه داد: آنها باید چند هفته در این بخش بمانند و رشد کنند تا شرایطشان تثبیت شود. 

یکی از مشکلات والدین چندقلوها تامین هزینه‌های نگهداری آنهاست. مشکلی که آقای اقبال پدر ۵ قلوهای گنبدی هم با آن روبه‌رو است.

او در این‌باره می‌گوید: من پیش از این ۲ دختر داشتم و از اینکه خداوند  ۵ فرزند دیگر به من داده خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم. اما من کارگر ساختمانی هستم و برای تامین هزینه‌های جاری زندگی‌ام با مشکل روبه‌رو بودم. حالا اما مشکلاتم بیشتر هم خواهد شد. به‌خصوص به این دلیل که بچه‌هایم چند هفته زود به دنیا آمدند و باید مدتی را در بیمارستان بمانند. چون بیمارستانی که همسرم در آنجا فارغ شده ظرفیت نداشت بنابراین ۴ فرزندم به یک بیمارستان و یکی دیگر از بچه‌ها به بیمارستان دیگری منتقل شده است و همسرم در بیمارستان شهدا بستری است. این موضوع کار را سخت کرده و من مدام بین ۳ بیمارستان در رفت‌وآمد هستم.

او در ادامه می‌گوید:‌ هرچند نگهداری از ۷ فرزند سخت است اما خدا بزرگ است. من هم خوشحالم و هم دغدغه این را دارم که بتوانم از فرزندانم به خوبی نگهداری کنم. از دولت خواهش می‌کنم به من کمک کند تا شرمنده زن و بچه‌هایم نباشم.