آمریکایی‌ها سیاست بروز اغتشاشات در کشورهای مستقل را دنبال می‌کنند

 دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا آخرین تحولات روابط دوکشور در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان روابط ایران و کوبا را مبتنی بر پایه‌های محکم و متین تاریخی دانست.

دکتر امیرعبداللهیان افزود: در عرصه مناسبات سیاسی، روابط در عالی‌ترین سطح خود برقرار بوده و هر دو کشور در مسیر حفظ استقلال و مخالفت با یکجانبه گرایی دارای نگاه و اهداف مشترک هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان وقایع مداخله گرایانه خارجی در امور داخلی کوبا و ترغیب آمریکا به ایجاد اغتشاش در کوبا، در ١١ جولای ٢٠٢٢ را مجدداً محکوم کرد و افزود: آمریکا و برخی کشورهای غربی سیاست همزمان اعمال تحریم و مداخله از طریق بروز و تشویق اغتشاشات در کشورهای مستقل را دنبال می‌کنند.

آمریکایی‌ها سیاست بروز اغتشاشات در کشورهای مستقل را دنبال می‌کنند

برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا نیز در این دیدار روابط با جمهوری اسلامی ایران را یک الویت برای کوبا دانست و تحریم‌های یکجانبه و همچنین مداخلات خارجی در امور داخلی کشورها را محکوم کرد و مراتب قدردانی خود و دولت کوبا از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از کوبا را بیان داشت.

استمرار همکاری دو کشور در مجامع بین المللی و تبادل هیئت‌های سطوح عالی بین دو کشور از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر بین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کوبا در این دیدار بود.