شهرخبر

حمله نتانیاهو به دولت بایدن: دخالت شما احمقانه و غیرضروری است

حمله نتانیاهو به دولت بایدن: دخالت شما احمقانه و غیرضروری است

ایسنا نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص طرح ایجاد آنچه «انقلاب» در سیستم قضایی این رژیم توصیف می‌شود، انتقاد کرد.

وبسایت i۲۴ نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اعضای حزب لیکود گفت، اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مورد طرح ایجاد آنچه انقلاب در سیستم قضایی رژیم صهیونیستی توصیف می‌شود، "مداخله آشکار، احمقانه و غیر ضروری ایالات متحده است."

بلینکن پس از دیدار با نتانیاهو که هفته پیش صورت گرفت به نارضایتی واشنگتن از اقدامات اسرائیل اشاره کرد و گفت: روابط بین دو "کشور" ما ریشه در منافع و ارزش‌های مشترک دارد. این شامل حمایت ما از اصول و نهادهای دموکراتیک، حفظ حقوق بشر، یک نظام حقوقی برابر برای همه، حقوق اقلیت‌ها، حاکمیت قانون، آزادی ارتباطات و حفظ یک جامعه مدنی قوی در اسرائیل می‌شود.

وی افزود: حفاظت از حقوق مردم ما و رساندن صدای آنها یکی از نقاط قوت منحصر به فرد دموکراسی‌های ما است. نقطه قوت دیگر ایجاد اجماع در مورد پیشنهادهای جدید است. این موثرترین راه برای پذیرش و حفظ این پیشنهادها است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، نتانیاهو در حال بررسی این مساله بود که آیا به این مداخله بلینکن در برابر رسانه‌ها پاسخ بدهد یا خیر که ترجیح داد پاسخی ندهد.

نتانیاهو و وزیر دادگستری وی طرحی را برای اصلاح دستگاه قضایی ارائه کرده‌اند که طبق آن تعیین قضات برعهده دولت خواهد بود و توانایی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای لغو قانون یا صدور حکمی علیه دولت تضعیف می‌شود.

311311