شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دوشنبه#آرام

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۱/۱۵؛ جو آرام در بیشتر مناطق کشور/ ورود سامانه بارشی از دوشنبه

هواشناسی ایران 1401/11/15؛ جو آرام در بیشتر مناطق کشور/ ورود سامانه بارشی از دوشنبه

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از دوشنبه ۱۷ بهمن ماه خبر داد و اعلام کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و فقط در جنوب شرق کشور وزش باد قابل توجهی پیش بینی می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز خلیج فارس مواج خواهد بود. همچنین امروز بعد از ظهر با گذر موج تراز میانی جو، بارش هایی پراکنده در مناطق مرزی آذربایجان غربی، کردستان، خراسان رضوی و جنوبی انتظار می رود.

با استمرار این وضعیت، فردا در آذربایجان شرقی، کرمانشاه، زنجان و ارتفاعات البرز بارش باران و برف پیش بینی می شود.

دوشنبه (17 بهمن ماه) با تدریح با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطق جنوب غربی و و نواحی مرزی شمال غربی بارش باران و برف آغاز می شود، سه شنبه با گستردگی فعالیت این سامانه، کل نوار غربی، دامنه های جنوبی البرز، تهران، شمال فارس و کرمان تحت تاثیر قرار می گیرد.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، از بعداظهر سه شنبه، شرق اردبیل ، گیلان و غرب مازنداران بارش باران را خواهیم داشت همچنین در نوار جنوبی کشور در برخی مناطق گرمسیر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می رود.

طبق این گزارش بر روی مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و شدت بارش ها در غرب اذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه پیش بینی می شود.

چهارشنبه(19 بهمن ماه) با تدوام سامانه در نوار غربی و دامنه های جنوبی وزش باد همراه با کاهش دما و بارش باران و برف تداوم خواهد داشت، با نفوذ جریان های شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی با کاهش دما در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستن، خراسان شمالی و رضوی در ارتفاعات البرز تشدید می شود.

پنجشنبه(20 بهمن ماه) در شمال غرب کشور، بارش پراکنده در سواحل شمال خراسان شمالی و رضوی بارش با شدت کمتری تداوم خواهد داشت و از اواخر همین روز این سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

افزایش نسبی دما در نیمه شمالی از روزهای یکشنبه تا سه شنبه و کاهش نسبی دما در روزهای چهارشنبه و پنجشبنه پیش بینی می شود. همچنین از بعد از ظهر سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج و متلاطم می شود.

انتهای پیام/