شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ قهرمانان آسیا#تیم ملی#فولاد#قطر

بازگشت جواد نکونام به آسیا/ کاپیتان سابق تیم ملی به قطر می رود؛ تمرین فولاد برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا

بازگشت مربی جنجالی فوتبال ایران به آسیا/ کاپیتان سابق تیم ملی به قطر می رود!

فولاد خوزستان یکی از تیم‌های سینوسی لیگ بیست‌ودوم است؛ به‌طوری‌ که شاگردان جواد نکونام در فصل جاری هیچگاه در ۲ مسابقه متوالی نتوانسته‌اند به پیروزی برسند و همین روند سینوسی باعث شده تا آن‌ها از صدر جدول لیگ برتر فاصله بگیرند و حتی دور از کورس مدعیان، در میانه جدول و در جایگاه هشتم حضور یابند. برد مقابل پرسپولیس، امید را به اردوی فولادی‌ها بازگرداند که بتوانند به کورس مدعیان نزدیک شوند اما در تبریز همه معادلات مجدداً علیه شاگردان نکونام تغییر کرد.

قرمزپوشان اهوازی که با انگیزه کسب حداقل امتیاز به تبریز سفر کرده بودند، بیش از ۹۰ دقیقه برای رسیدن به این امتیاز تلاش کردند تا اینکه در دقیقه (۱۰+۹۰) قفل دروازه فولاد شکسته شد تا بعد از برد مقابل پرسپولیس، شاگردان نکونام شکست مقابل تراکتور را تجربه کنند. باخت مقابل تراکتور باعث شد تا فولادی‌ها فرصت حضور در رتبه ششم جدول را از دست بدهند و حالا ۲ هفته سرنوشت‌ساز در پیش‌روی شاگردان جواد نکونام قرار دارد.

فولاد و چالش رسیدن به ثبات و روحیه بالا در راه آسیا

فولاد تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و شاگردان جواد نکونام به جز تمرکز برای موفقیت در لیگ برتر و جام حذفی، نیم‌نگاهی هم به لیگ قهرمانان آسیا دارند و امیدوارند بتوانند در مرحله حذفی این رقابت‌ها با عبور از سد حریف عربستانی به جمع ۸ تیم برتر قاره صعود کنند. باتوجه به فشردگی برنامه دیدارهای فولاد، شاگردان نکونام باید تا پیش از انجام بازی آسیایی خود در ۲ مسابقه حضور پیدا کنند. شاگردان نکونام ابتدا باید در اهواز مقابل سپاهان قرار بگیرند؛ در دور رفت، قرمزپوشان اهوازی توانستند با یک گل از سد سپاهان در اصفهان بگذرند و فولادی‌ها در خانه به‌دنبال دبل کردن شاگردان ژوزه مورایس هستند. بعد از رویارویی با سپاهان، نوبت به انجام مسابقه برابر مس رفسنجان می‌رسد که دیگر رقیب فولاد در میانه‌های جدول است. کسب حداکثر امتیاز در ۲ بازی باقی‌مانده می‌تواند هم باعث ارتقای روحیه فولادی‌ها شود و هم به آن‌ها را پیش از حضور در آسیا، به صف مدعیان قهرمانی لیگ بیست‌ودوم اضافه کند.

بازگشت مربی جنجالی فوتبال ایران به آسیا/ کاپیتان سابق تیم ملی به قطر می رود؛ تمرین فولاد برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا

در انتظار نمایش شاگردان نکونام در ورزشگاه مدرن قطری

فولادی‌ها بعد از انجام ۲ مسابقه لیگ برتری خود مقابل سپاهان و مس رفسنجان، برخلاف سایر تیم‌های لیگ، در جام حذفی به میدان نمی‌روند و عازم قطر خواهند شد تا برابر الفصیلی عربستان به میدان بروند. مسابقه‌ای که یکم اسفندماه قرار است به انجام برسد و کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از اعطای میزبانی متمرکز به قطری‌ها، ورزشگاه الثمامه را که در جام جهانی میزبان این رقابت‌ها بود، به عنوان محل برگزاری دیدار فولاد برابر الفصیلی معرفی کرده است.

قرمزپوشان اهوازی در صورت کسب پیروزی برابر الفصیلی و صعود به جمع ۸ تیم برتر قاره آسیا، در قطر خواهند ماند و دیدارهای خود را دنبال می‌کنند اما حذف احتمالی فولاد باعث خواهد شد تا شاگردان نکونام به ایران بازگردند و در ادامه رقابت‌های لیگ برتر برابر ملوان بندرانزلی و مس کرمان قرار بگیرند.