شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#منابع

درگیری مسلحانه مبارزان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست در اریحا

درگیری مسلحانه مبارزان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست در اریحا

منابع محلی از درگیری مسلحانه شدید مبارزان فلسطینی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در جریان یورش به اردوگاه عقبه جبر در شهر اریحا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نظامیان رژیم صهیونیستی به اردگاه «عقبه جبر» در «اریحا» حمله کردند.

منابع محلی اعلام کردند که اشغالگران اسرائیلی یک هفته پس از وقوع عملیات تیراندازی به سمت رستورانی اسرائیلی در جنوب اریحا، به اردوگاه عقبه جبر یورش برده و خانه‌های بستگان برخی مبارزان تحت تعقیب در این منطقه را مورد حمله قرار دادند.

الجزیره از درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در جریان این یورش خبر داد.

منابع بیمارستانی گزارش دادند که دست کم 4 نفر در جریان این حمله زخمی شدند که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

نیروهای اشغالگر ورودی‌ها اردوگاه عقبه جبر در اریحا را بستند.  نظامیان رژیم صهیونیستی از طریق بلندگو از فلسطینی‌ها می خواهند که خود را تسلیم کنند و مبارزان فلسطینی با گلوله به آنها پاسخ می دهند.

واکنش حماس به شهادت جوان فلسطینی در نابلس

جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن تسلیت شهادت «سمیح احمد قلالوه» جوان 26 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در جنوب نابلس، تاکید کرد که خون پاک شهدا در سرتاسر این سرزمین، آتش انتفاضه علیه اشغالگران اسرائیلی را شعله‌ور خواهد کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهادت «قلالوه» را تسلیت گفته و عموم ملت فلسطین را به بسیج عمومی و حرکت به سمت مسجد الاقصی دعوت می‌کنیم و از مبارزان قهرمان مقاومت می خواهیم نظامیان و شهرک نشینان اشغالگر اسرائیلی را در سرتاسر اراضی اشغالی هدف قرار دهند.

وزارت بهداشت فلسطین شامگاه روز جمعه اعلام کرد که «سمیح احمد قلالوه» جوان 26 ساله فلسطینی که به ضرب گلوله اشغالگران اسرائیلی در شهرک حواره در جنوب نابلس زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون دست کم 35 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسیدند.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس  اعلام کرد: نظامیان اسرائیلی با ارتکاب تجاوزات و جنایاتشان در کرانه باختری و قدس اشغالی باعث خیزش خونین و گسترده تمامی قشرها و طیف‌های ملت فلسطین در سراسر سرزمین‌های اشغالی خواهند شد.

وی با اشاره به ادامه نبرد شمشیر قدس برای دفاع از مسجد الاقصی، یادآور شد که مقاومت در غزه همچنان مترصد اوضاع و رخدادهاست.

حازم قاسم با بیان اینکه مبارزان کتائب عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس بسان دژی مستحکم از فلسطینیان ساکن کرانه باختری صیانت می کنند، یادآور شد که مقاومت حامی آرمان عادلانه اسرای فلسطینی است.

تحرکات صهیونیستها علیه فلسطینیان در ژانویه 2023

مرکز داده ورزی فلسطین «معطی» گزارش داد که صهیونیست ها در ماه ژانویه گذشته دست به 3532 مورد تجاوز علیه فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی زدند.

این نهاد رسانه ای طی گزارشی اعلام کرد که در جریان این تجاوزات 35 فلسطینی از جمله 8 کودک و یک زن سالخورده به شهادت رسیده و 342 تن زخمی شدند.

در این گزارش تصریح شده است که نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس در ماه گذشته با یورش به خانه های شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و قدس 568 فلسطینی را بازداشت کردند.

این نهاد داده ورزی در گزارش خود ماه ژانویه را خونین ترین ماه خواند که بیشتر این جنایات در شهر جنین به وقوع پیوست.

طبق این گزارش، شهرک نشینان صهیونیست در ماه گذشته دست به 17 مورد تجاوز از جمله مصادره، تخریب اراضی، جاده سازی و تصویب ساخت واحدهای مسکونی برای یهودیان زدند.

در این گزارش آمده است که گروهک‌های شهرک نشین یهودی در ماه گذشته دست به 319 مورد تجاوز زدند.

سفر هیئت مصری به اراضی اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که یک هیئت امنیتی بلند پایه از دستگاه اطلاعات عمومی مصر به تل آویو و مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین سفر کرده تا به آرامش اوضاع کمک کند.

شبکه i24News اسرائیل اعلام کرد که مصر گام‌های فشرده ای برای کاهش تنش در کرانه باختری برداشته است.

روزنامه الشرق الأوسط نیز به نقل از منابع مصری نوشت: «عباس کامل»، رئیس اطلاعات مصر از «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته است دستگاه‌های امنیتی مصر برای بازپس‌گیری کنترل اردوگاه‌های فلسطین اقدام کنند تا در مقابل اسرائیل به عقب نشینی از گام‌هایی که پس از عملیات قدس اتخاذ کرده است، پایبند باشد.

دبیرکل جهاد اسلامی در قاهره

زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سفری رسمی شامگاه روز گذشته وارد قاهره شد.

« النخاله» به دعوت مصر برای گفتگو در مورد برخی مسائل و پرونده‌های مهم به این کشور سفر کرده است.

جهاد اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که النخاله شامگاه جمعه در راس هیئتی بلندپایه از این جنبش به دعوت رسمی مصر وارد قاهره شده است.

هیئت جهاد اسلامی قرار است در این سفر دیدارهایی با مسئولان مصری داشته باشد.

آزادی اسیر فلسطینی

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی « احمد جمعه سرحان ابوجزر» اسیر فلسطینی از استان رفح در جنوب نوار غزه را از زندان اسرائیلی آزاد کردند.

« ابوجزر» از اعضای جنبش جهاد اسلامی است که پس از آزادیش وارد پست بازرسی بیت حانون شد.

انتهای پیام/