آخرین وضعیت پنج قلوهای گنبدی / مادر جوان ترکمنی همزمان 2 دختر و 3 پسر به دنیا آورد + عکس

به گزارش رکنا، مدیرکل بهزیستی گلستان با تبریک تولد پنج قلوی گنبدی به پدر و مادرشان از آنان خواست در اولین فرصت مدارک هویتی خود و گواهی تولد فرزندانشان را برای دریافت خدمات به اداره بهزیستی شهرستان تحویل دهند.

عارف کیانی افزود: در صورت اقدام به موقوع در تحویل مدارک، تا آخر هفته پیش رو این کودکان تحت پوشش بهزیستی برای دریافت خدماتی مانند کمک هزینه پرستاری و حمایت در تهیه شیرخشک و پوشک قرار خواهند گرفت.

مهدی دهرویه فرماندار گنبدکاووس هم گفت: طبق دستورالعمل‌ها و تعهداتی که دولت اعلام کرده حمایت‌های لازم از خانواده پنج قلوهای این شهرستان خواهد شد.

وی اظهارداشت: قول می‌دهیم با استفاده از ظرفیت دولت و خیران برای کمک به خانواده این کودکان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

رییس بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس به عنوان محل تولد پنج قلوها هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: وضعیت مادر ۳۳ ساله این کودکان با مراقبت همکاران اتاق عمل، بخش جراحی و بخش زنان مناسب است و امشب ترخیص می‌شود و طبق هماهنگی بعد از ترخیص هم در منزل پیگیر وضعیت وی هستیم.

شهریار قلی زاده افزود: چهار کودک از این پنج قلوها در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان طالقانی و یک کودک هم در بیمارستان تامین اجتماعی نگهداری می‌شود و طبق پیگیری‌ها در این لحظه وضعیت بدحالی ندارند.

مادر ۳۳ ساله از اهالی ترکمن شهر گنبدکاووس پنجشنبه شب در پنجمین زایمان خود در بیمارستان شهدای ۱۲ دی این شهرستان پنج قلو شامل ۲ دختر و ۳ پسر به دنیا آورد که به سبب تولد در هفته بیست و هفتم هم اکنون برای ادامه حیات به دستگاه‌های ویژه متصل هستند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.