شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات#هزار میلیارد تومان
رییس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی کشور:

۳۸۸ هزار میلیارد تومان مالیات در ۱۰ ماه امسال وصول شد

۳۸۸ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان مالیات‌های مستقیم و کالا‌ها و خدمات از ابتدای امسال تا پایان دی ماه وصول شد.

به گزارش ایبِنا، مجتبی امیری رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور ظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۵۱ هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان بود، ۵۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

وی افزود: در همین مدت درآمد وصولی از مالیات بر کالا‌ها و خدمات نیز رشد ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد. بر این اساس امسال ۱۴۷ هزار و ۱۱ میلیارد تومان مالیات از این بخش حاصل شد.

 

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی کشور از رشد ۶۰ درصدی مالیات‌های مستقیم خبر داد و گفت: در ۱۰ ماه امسال ۲۴۱ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان مالیات مستقیم ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۵۰ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بود رشد را نشان می‌دهد.

 

وی بیان داشت: همچنین مالیات اشخاص حقوقی در همین مدت ۱۵۹ هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

 

امیری با اشاره به رشد ۳۶ درصدی سهم مالیات بر درآمد، گفت: در ۱۰ ماه امسال ۶۷ هزار و ۶۰۶ میلیارد تومان مالیات در این بخش وصول شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در همین مدت، ۱۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان در بخش مالیات بر ثروت به ثبت رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی همراه بوده است.

 

منبع: ایرنا