شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مسکن#شرق تهران

ساخت دو شهرک مسکونی جدید در تهران ! آیا تهران هنوز ظرفیت شهرک سازی دارد؟

ساخت دو شهرک مسکونی جدید در تهران ! آیا تهران هنوز ظرفیت شهرک سازی دارد؟

ایسنا نوشت:مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه از ساخت دو شهرک در غرب و شرق تهران با ظرفیت ۴۰ هزار نفر در راستای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

مهدی مسلم‌خانی در این باره توضیح داد: با توجه به محدودیت زمین در شهر جدید اندیشه، تعریف طرح جدید در بخش نهضت ملی مسکن در این شهر در دستور کار نیست اما پروژه‌های مشارکتی مسکونی و عمرانی شامل طرح های زیربنایی و روبنایی در حال احداث است که بخشی از آنها را به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

وی افزود: افتتاح ۴۰۰ واحد مسکونی مشارکتی، مدرسه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پیست اسکیت نوجوانان از جمله طرح هایی است که به زودی افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه تصریح کرد: از برنامه‌های کلنگ‌زنی هم باغ موزه دفاع مقدس شهر جدید اندیشه را داریم که اولین باغ موزه شهرهای جدید محسوب می‌شود. پیاده راه سلامت، یک مدرسه ۱۵ کلاسه و پارک ورزشی مسکن مهر اندیشه از دیگر پروژه هایی است که عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

مسلم‌خانی، مجموع واحدهای مسکن ملی اندیشه را ۲۵۰۰ واحد دانست و گفت: این ۲۵۰۰ واحد به صورت مشارکتی اجرا می‌شود که هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی درباره نحوه واگذاری واحدها به متقاضیان اظهار کرد: سهم شرکت عمران و شرکا در پروژه ها متفاوت است. در مواردی ما ۷۰ درصد سهم داریم و در برخی دیگر ۳۰ درصد سهم ما خواهد بود. نحوه عرضه هم از هم اکنون مشخص نشده و پس از تکمیل واحدها با دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید با اشاره به محدودیت شهر اندیشه درخصوص افزایش ظرفیت واحدهای مسکونی گفت: در اندیشه طرح مسکونی قابل توسعه نداریم اما مسئولیت احداث چند شهرک جدید از جمله «اعتمادیه» در غرب که در نزدیکی شهریار قرار دارد و «خوارزمی» در شرق استان تهران به شرکت عمران اندیشه واگذار شده است.

مسلم‌خانی، ظرفیت هریک از شهرکهای اعتمادیه و خوارزمی را ۴۰ هزار نفر دانست و افزود: قرار است در این دو شهرک، طرح نهضت ملی مسکن را اجرا کنیم.

217 46