شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جشنواره فیلم فجر

فیلمسازان خارجی نمی‌توانند فیلم‌هایشان را از جشنواره خارج کنند/قراردادها با پخش‌کننده بسته شده است

فیلمسازان خارجی نمی‌توانند فیلم‌هایشان را از جشنواره خارج کنند/قراردادها با پخش‌کننده بسته شده است

برخلاف تلاش برخی کارگردانان بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر برای عدم نمایش آثارشان در جشنواره، پیگیر‌های ما نشان می‌دهد که قرارداد فیلم‌های بین‌الملل با پخش‌کننده آثار بسته شده است و هیچ فیلمی نمی‌تواند در جشنواره اکران نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در روزهای گذشته برخی کارگردانان فیلم‌های حاضر در بخش بین الملل چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، در مصاحبه‌ها یا واکنش‌هایی در فضای مجازی اعلام کردند که موافق حضور آثارشان در این رویداد فرهنگی نیستند و خواستار عدم نمایش فیلم‌هایشان در جشنواره فجر شدند.

برخی از رسانه‌های داخلی نیز دنباله‌روی آنها، این اخبار را در فضای مجازی پوشش دادند تا به تعبیری بتوانند زمینه خروج این آثار را از جشنواره فراهم کنند.

اما طبق پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، قرارداد جشنواره فیلم فجر در بخش بین الملل با پخش‌کننده‌های خارجی این آثار است که قرارداد همگی آنها بسته شده است. بنابراین هرگونه اعلام انصراف از سوی کارگردانان فیلم‌های خارجی و همچنین تهیه‌کننده‌های آنها به منزله بیرون کشیدن فیلم‌ها از جشنواره نمی‌تواند باشد.

بنابراین تمامی فیلم‌های بخش بین الملل چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در این رویداد اکران خواهد شد و مورد بررسی داوران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/