شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تحریم

تاکید امیرعبداللهیان بر تصویب قوانین بی اثریازی تحریم بین ایران و نیکاراگوئه

تاکید امیرعبداللهیان بر تصویب قوانین بی اثریازی تحریم بین ایران و نیکاراگوئه

وزیر امور خارجه کشورمان که در اولین بخش از سفر خود به منطقه آمریکای لاتین در ماناگوئا پایتخت نیکاراگوا به سر می برد، پیش از ظهر روز پنجشنبه به وقت محلی در محل مجلس نیکاراگوا با گوستاوو پورراس رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور خصوصا در ابعاد همکاری‌های پارلمانی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در اولین بخش از سفر خود به منطقه آمریکای لاتین در ماناگوئا پایتخت نیکاراگوا به سر می برد، پیش از ظهر روز پنجشنبه به وقت محلی در محل مجلس نیکاراگوا با گوستاوو پورراس رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور خصوصا در ابعاد همکاری‌های پارلمانی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابلاغ سلام رییس مجلس شورای اسلامی به همتای نیکاراگوئایی خود، بر اهمیت روابط پارلمان‌های دو کشور خصوصا در حوزه تصویب قوانین برای مقابله با تحریم های غیر قانونی و همچنین‌ رویکرد مراکز قانون گذاری دو کشور برای بی اثر کردن تحریم ها،  تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به گفتگوهای شب گذشته خود با وزیر امور خارجه و دستیار ارشد رئیس جمهور نیکاراگوا، موضوعات مهم مورد توجه دو دولت برای تقویت همکاری ها خصوصا در حوزه دارو، اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی و حوزه واکسن کرونا را تشریح کرد.

رئیس پارلمان، رئیس گروه دوستی مجلس و برخی دیگر از نمایندگان پارلمان نیکاراگوا نیز در این دیدار طی اظهاراتی ضمن تاکید بر اهمیت روابط فی‌مابین خصوصا باتوجه به پیروزی همزمان انقلاب اسلامی در ایران و انقلاب ساندینیستی در نیکاراگوا در سال ۱۹۷۹ بر ضرورت ارتقای همکاری‌های همه جانبه دو کشور در ابعاد مختلف اقتصادی و پارلمانی تاکید کردند.

انتهای پیام