شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زلزله#توزیع#بیش#هزار#وسیله#گرمایشی#بین#زدگان#خوی

توزیع بیش از ۸ هزار وسیله گرمایشی بین زلزله زدگان خوی

توزیع بیش از ۸ هزار وسیله گرمایشی بین زلزله زدگان خوی

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از ارسال یک هزار و ۲۰۰ تن محموله امدادی از ۱۵ استان کشور به مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حمید محبوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: محموله‌های امدادی ارسالی توسط امدادگران هلال احمر در میان مردم توزیع می‌شود و امدادرسانی در مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پس از زمین لرزه شنبه شب ۸ بهمن ماه تاکنون ۷۶ هزار و ۸۰۰ نفر از مردم زلزله زده این شهرستان در اردوگاه‌های اسکان اضطراری برپا شده توسط هلال احمر یا چادرهای اهدایی ساکن شده‌اند، افزود: پس از وقوع زمین لرزه تاکنون از ۲۰ استان کشور بیش از ۳۷ هزار دستگاه چادر، ۲۴۰ تن بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۱۵۰ تن اقلام زیستی به منطقه زلزله زده خوی ارسال شده است.

محبوبی با بیان اینکه ۴۳ مکان در قالب اردوگاه اسکان اضطراری در مدارس و نقاط ایمن سطح شهرستان خوی دایر شده است، افزود: علاوه بر این اردوگاه‌ها، ۲۱ هزار دستگاه چادر نیز در اختیار مردم زلزله زده مناطق روستایی و شهری که در اردوگاه‌ها اسکان ندارند، قرار داده شده است.

وی از توزیع هشت هزار و ۶۰۰ دستگاه وسایله گرمایشی، ۲۸ هزار و ۳۴۰ تخته پتو، ۲۱ هزار تخته موکت میان زلزله زدگان ۲ شهر و ۷۲ روستای تابعه خوی خبر داد و اظهار کرد: یک هزار نیروی امداد جمعیت هلال احمر در این شهرستان مضغول خدمات رسانی به مردم هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اضافه کرد: در جریان زمین لرزه اخیر ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تأثیر قرار گرفتند.

محبوبی تاکید کرد: تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان‌های تهران، قزوین، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در منطقه حضور دارند و تیم‌های سحر نیز به جهت انجام حمایت روانی از مردم در ۷۰ روستای زلزله زده مشغول خدمات رسانی هستند.

انتهای پیام