شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#دولت

بودجه سازمان حفاظت محیط زیست برای سال ۴۰۲ رشد خیلی خوبی داشته است

بودجه سازمان حفاظت محیط زیست برای سال 402 رشد خیلی خوبی داشته است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره افزایش بودجه سازمان با بیان اینکه سعی می‌کنیم که معادله بودجه دولت را بهم نزنیم اما ممکن است که مقداری افزایش اعتبار داشته باشیم، گفت: بودجه سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به بقیه دستگاه‌ها رشد خیلی خوبی داشته است.

علی سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره افزایش بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در لایحه بودجه سال 1402 با در نظر گرفتن تورم و نوسانات ارزی اظهار کرد: نرخ تورم در کلیت بودجه 1402 وجود داشته اما با این وجود بودجه سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به بقیه دستگاه‌ها رشد خیلی خوبی داشته است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز با ما همسو شده و کمک می‌کند که مسائل مربوط به دادرسی‌ها، پرداخت خسارات مردم که برای سازمان مشکل‌ساز می‌شد برطرف شود همچنین درخصوص عوارض آلایندگی نیز اتفاقات خوبی افتاده که دستاورد خوبی بوده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه که امسال 20 درصد عوارض آلایندگی هوا به صندوق ملی محیط زیست واریز می‌شود، گفت: از نظر ما باید 100 درصد عوارض به صندوق ملی محیط زیست وارد شود تا ما هم بتوانیم شرایط و وام‌های بهتری را برای کاهش آلودگی هوا اختصاص دهیم.

سلاجقه  در پاسخ به اینکه آیا احتمال افزایش بودجه سازان در لایحه نهایی بودجه وجود دارد، گفت: ما سعی می‌کنیم که معادله بودجه دولت را بهم نزنیم چرا که در لایحه بودجه تقدیمی به مجلس منابع و مصارف کاملاً مشخص است اما سعی می‌کنیم که مقداری افزایش اعتبار داشته باشیم در این خصوص جلساتی نیز با کمیسیون مربوطه در مجلس شورای اسلامی داشتیم که خروجی بسیار امیدوارکننده‌ای داشت.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امیدواریم که در کمیسیون تلفیق و در صحن علنی نیز اتفاقات خوبی درباره بودجه سازمان بیفتد.

انتهای پیام/