شهر خبر

ممنوعیتی برای ورود تاکسی‌های اینترنتی به فرودگاه امام (ره) وجود ندارد/ایجاد پارکینگ انتظار برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

ممنوعیتی برای ورود تاکسی‌های اینترنتی به فرودگاه امام (ره) وجود ندارد/ایجاد پارکینگ انتظار برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

مدیر ارشد عملیات شرکت تپسی با اشاره به انتشار خبر ممنوعیت ورود تاکسی‌های اینترنتی به محوطه فرودگاه امام خمینی (ره) تا شعاع ۸۰۰ متری گفت: چنین دستورقضایی وجود ندارد و به گفته مسئولان فرودگاه امام (ره) در مورد بحث‌های مطرح شده سوءتعبیر شد.

احسان نصر مدیر ارشد عملیات شرکت تپسی امروز ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ با اشاره به اخبار منتشر شده درخصوص ممنوعیت ورود تاکسی‌های اینترنتی به محوطه فرودگاه امام (ره) گفت: بنابر آنچه که برخی از رسانه‌ها منتشر کردند، ورود تاکسی‌های اینترنتی به محوطه فرودگاه امام خمینی (ره) تا شعاع ۸۰۰ متری ممنوع اعلام شد، اما شرکت تپسی از روزهای ابتدایی انتشار این خبر، به‌ دلیل شیوه اعلام چنین موضوع مهمی در مورد صحت این خبر تردید داشت، زیرا دستور دادستانی شاید از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام شود اما حتما پیش از رسانه‌ای شدن از طریق مراجع رسمی به شرکت‌ها و طرف‌های دخیل ابلاغ می‌شود.

مدیر ارشد عملیات شرکت تپسی با اشاره به اینکه از زمان انتشار خبر تا به امروز هیچ محدودیت و ممانعتی برای ورود تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی (ره) به‌وجود نیامده است گفت: پیرو جلسه‌ای که دیروز در دفتر شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور سعید چلندری مدیرعامل شرکت فرودگاهی و معاونان وی و با حضور نمایندگان شرکت تپسی و اسنپ برگزار شد، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اذعان داشت که چنین چیزی اعلام نشده و صرفا طی بازدید معاون دادستان از فرودگاه امام خمینی (ره) موضوعاتی درخصوص تاکسی‌های اینترنتی مطرح شد.

او با اشاره به اینکه شرکت تپسی نیز از طریق رسانه‌ها از این موضوع باخبر شد گفت: با توجه به اینکه چنین موضوعی به ما ابلاغ نشده بود، از دادستانی پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و متوجه شدیم که چنین دستوری وجود ندارد و از صحبت‌ها سوءتعبیر و سوءبرداشت شده بود. همچنین فارغ از اینکه این مورد دستور قضایی داشت یا خیر، اصل موضوع نیز به این شکل بیان نشده بود.

او افزود: مسئولان مربوط در فرودگاه امام خمینی (ره) نه تنها به دنبال ایجاد محدودیت برای تاکسی‌های اینترنتی نیستند بلکه امکانات لازم برای خدمات‌دهی بهتر را نیز فراهم کرده‌اند و مساعدت‌های لازم را داشتند.

نصر ادامه داد: رمپ جلوی فرودگاه امام خمینی (ره) محل پیاده و سوار شدن مسافران تاکسی‌های شخصی، غیر فرودگاهی و اینترنتی است اما از نظر پلیس راهور توقف در این منطقه ممنوع بوده و پلیس راهور نیز مطابق قوانین به وظیفه خود عمل می‌کند. زیرا رانندگان صرفا به اندازه سوار و پیاده شدن مسافران می‌توانند در این محل توقف کنند، نه اینکه منتظر مسافر بمانند.

او خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل، با مساعدت مسئولان فرودگاه امام خمینی (ره)، پارکینگی نزدیک به محل هتل‌های فرودگاه طراحی شده تا رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هنگام انتظار برای جست‌وجو و پذیرش مسافر در این پارکینگ منتظر بمانند و پس از پذیرش درخواست مسافر به سمت رمپ حرکت کرده و مسافر خود را در همان مکان قبلی سوار کنند. با این راهکار می‌توان از ازدحام و ترافیک جلوی رمپ، هنگامی که رانندگان وسیله‌های نقلیه منتظر مسافر هستند، جلوگیری کرد.