شهر خبر

رجبی:

داور بازی ۱۷ هفته از لیگ برتر دور بود/ ۱۰ دقیقه وقت اضافه درست بود؟

رجبی

مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: داور بازی ما با تراکتور ۱۷ هفته دور از لیگ برتر بود.

به گزارش مشرق، حمیدرضا ‌رجبی پس از شکست یک بر صفر تیم فوتبال فولاد خوزستان مقابل تراکتور در نشست خبری حضور پیدا کرد و اظهار داشت: فوتبال امروز را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد؛ در نیمه اول بازی فولاد فوتبال با کیفیتی را ارائه کرد و مالک کل بازی بود. تیم تراکتور در نیمه اول اجازه پیدا نکرد که به زمین ما بیاید. در این بازی زیبایی که ما در نیمه اول به نمایش گذاشتیم چندین موقعیت گلزنی هم ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: در نیمه اول واقعاً تراکتور را تحت فشار قرار دادیم. تراکتور در چند هفته اخیر جز تیم‌هایی است که بهترین پرس را در فوتبال ایران ارائه می‌کند. آنها واقعا باکیفیت هستند و به کادر فنی و هواداران این تیم تبریک می‌گویم، اما با این حال نیمه اول در اختیار ما بود. در نیمه دوم فوتبال برابری را ارائه کردیم. تراکتور هم توانست چند فرصت گلزنی ایجاد کند و ما هم در زمین خودمان خوب دفاع کردیم. در نیمه دوم تراکتور تیم برتر میدان بود.

مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: داور این مسابقه حدود ۱۷ بازی بود که قضاوت نداشت، اما امروز قاضی بازی ما بود. نبرد دو تیم قدرتمند فوتبال ایران نیازمند داوری بود که شرایط مسابقه داشته باشد. خورشیدی خطاهای ۵۰-۵۰ را به سود تراکتور اعلام می‌کرد و عملاً بازیکنان ما را عصبی کرد. بازیکنان ما هم به دلیل اعتراض‌ها سه کارت زرد گرفتند. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد بازیکنان با ترس بازی می‌کنند.

رجبی درمورد اتلاف وقت در این مسابقه، عنوان کرد: ما در بازی قبلی مقابل پرسپولیس قرار گرفتیم و بازی سنگینی بود. در نیمه دوم این مسابقه هم فشار سنگینی را تحمل کردیم و فکر می‌کنم طبیعی است که بازیکنان آسیب ببینند. وقتی سه بازیکن ما با برانکارد از زمین خارج شدند، تعویض شدند. اینگونه نبود که آنها وقت تلف کنند. آیا این بازی ۱۰ دقیقه وقت اضافه داشت؟ در فوتبال ما شرایطی نیست که بیش از ۶-۷ دقیقه وقت اضافه بگیرند. ما دقیقه ۱۰۰ گل خوردیم و این در شرایطی بود که برخورد چندانی در جریان مسابقه رخ نداد.

وی افزود: می‌خواهم بگویم داوری که ۱۷ بازی در لیگ برتر نبوده باید از بازی‌های آسان‌تری استارت بزند؛ نه در این مسابقه که برخوردهای زیادی دارد. دو بازیکن تراکتور در نیمه اول در محوطه جریمه ما شبیه‌سازی کردند و اگر داور در شرایط خوبی قرار داشت به آنها کارت زرد نشان می‌داد تا دیگر چنین کاری نکنند، اما داور خیلی راحت از این موضوع گذشت.

مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان مدعی شد که علت شکست فولاد عملکرد نه‌چندان خوب هافبک‌های این تیم بود یا خیر، تصریح کرد: فکر می‌کنم در دوئل‌های وسط زمین در نیمه دوم داور دو کارت زرد داد و باعث شد که بازیکنان ما با احتیاط بازی کنند. در فوتبال ما جنگ‌های تن به تن حرف اول را می‌زند، اما با اخطارهایی که داور داد تیم ما محتاط شد. تراکتور هافبک‌های خلاقی دارد و از این فرصت به خوبی استفاده کردند.

رجبی در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه مساوی برای فولاد ایده‌آل بود یا خیر، اظهار داشت: به هر حال هدف ما این بود که از تک موقعیت‌های خود استفاده کنیم. ما ۳ موقعیت تک به تک در نیمه اول داشتیم. مگر در یک فوتبال درگیرانه و با این همه هوادار و مقابل تیم خوب تراکتور می‌شود بیش از ۵ فرصت ایجاد کرد؟ تراکتور هم موقعیت‌های خوبی داشت، اما عملاً به دروازه ما نمی‌رسید. تراکتور در نیمه دوم مالکیت را از ما گرفت، اما در موقعیت‌سازی ما بهتر بودیم.

وی گفت: امروز تراکتور فقط به دلیل حضور هوادارانش نیمه دوم را از ما برد. ما هم دوست داریم در بازی‌های خانگی از حضور تماشاگران خود استفاده کنیم. غیبت نکونام هم بسیار موثر بود. در چند سال اخیر شاید دومین بار است که در کنار زمین حضور ندارد. در پایان هم از تیم مان تشکر می‌کنم. همه بازیکنان جنگیدند و با تمام انرژی بازی کردند. باید اشتباهات فردی را کم کنیم. اگر قرار است ۱۰۰ دقیقه بازی کنیم باید ۱۰۰ دقیقه تمرکز داشته باشیم.

منبع: فارس