شهرخبر

اخراج بیرانوند صحیح بود؟

بیرانوند

کارشناسان داوری به تحلیل قضاوت نیمه اول دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک پرداخت.

به گزارش مشرق، حیدر سلیمانی در مورد قضاوت مرتضی منصوریان در نیمه اول دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک اظهار داشت: خود منصوریان در این نیمه عملکرد خوبی داشت، اما کمک داور اول مسابقه یعنی علیرضا ایلدروم دچار اشتباه بزرگی شد. در دقیقه‌ ۳۸ نیمه اول، پنالتی روی شیخ دیاباته اتفاق نیفتاد، زیرا او پای خود را به پای امیرمحمد هوشمند، مدافع حریف گیر داد و می‌خواست پنالتی بگیرد. در واقع خودش را سرنگون کرد وبازیکن آلومینیوم خطایی مرتکب نشد. هوشمند ساکن بود و مهاجم پرسپولیس را نزد. به همین دلیل ادامه بازی درست بود.

وی افزود: در دقیقه‌ ۴۳ مسابقه داور قبل از برخورد میلاد فخرالدینی با علیرضا بیرانوند باید آفساید بازیکن آلومینیوم را اعلام می‌کرد، اما کمک داور به این دلیل که روی خط نبود، نتوانست این صحنه را تشخیص بدهد. البته کارت قرمز نشان دادن به بیرانوند درست بود، هرچند کمک داور باید قبل از این اتفاق پرچم خود را بالا می‌برد.

همچنین علی میرزابیگی دیگر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های مشکوک نیمه اول این بازی اظهار داشت: در دقیقه‌ ۳۸ مدافع آلومینیوم درون محوطه جریمه به پای دیاباته ضربه زد و داور باید برای پرسپولیس پنالتی می‌گرفت. همچنین در دقیقه‌ ۴۳ نیز میلاد فخرالدینی در موقعیت آفساید قرار داشت، اما تعجب می‌کنم چرا علیرضا ایلدروم صحنه‌ای به این واضحی را ندید. تصمیم منصوریان برای اخراج بیرانوند درست بود، اما اگر اشتباه تأثیرگذار کمک اول این مسابقه نبود، این اخراج نیز اتفاق نمی‌افتاد.

منبع: فارس