شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#محیط زیست#حوزه

رویکرد مثبت دولت در حوزه محیط زیست با جهش در زیرساخت تجدیدپذیر کشور/ نیروگاه خورشیدی دامغان بزودی به بهره‌برداری می رسد

رویکرد مثبت دولت در حوزه محیط زیست با جهش در زیرساخت تجدیدپذیر کشور/ نیروگاه خورشیدی دامغان بزودی به بهره‌برداری می رسد

یک کارشناس انرژی گفت: همزمان با بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی دامغان، از ورود سالانه 16 هزار تن گاز گلخانه‌‌ای به جو کشور جلوگیری می‌کند و نقش ویژه‌ای در حفظ محیط زیست خواهد داشت.

سیما غفاری کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرنگار برنا ضمن اشاره به طرح‌های تجدیدپذیر کشور اظهار داشت: جهش در زیرساخت تجدیدپذیر کشور یکی از مهمترین راهبردهای دولت سیزدهم به حساب می‌آید تا علاوه بر جبران کم‌کاری دولت‌های قبل در این حوزه زمینه حضور ایران در جمع برترین‌های این حوزه مهیا شود.

این کارشناس انرژی ادامه داد: در همین راستا، قطار بهره‌برداری از طرح‌های تجدیدپذیر در کشور به راه افتاده و در یکی از ایستگاه‌های خود به مرکز کشور و استان سمنان رسیده است. بر این اساس نیروگاه خورشیدی دامغان آماده تزریق برق به شبکه سراسری کشور است.

وی افزود: این واحد نیروگاهی در 2 فاز 2 مگاوات و 8 مگاوات ساخته شده و مجموعا 10 مگاوات ظرفیت تولید برق دارد که سالانه 18 میلیون کیلووات ساعت برق تولید می‌کند.

غفاری تاکید کرد: نیروگاه دامغان در مساحتی به وسعت 200 هزار متر مربع ساخته شده است. برای درک بهتر از ابعاد این واحد نیروگاهی بزرگ خورشیدی، بهتر است بدانیم با در نظر گرفتن ابعاد 110 متر در 75 متر برای زمین فوتبال ورزشگاه آزادی، ابعاد این نیروگاه خورشیدی 24 برابر زمین چمن ورزشگاه آزادی وسعت دارد.

مزایای بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی دامغان

این کارشناس انرژی گفت: با توجه به جزئیات ذکر شده، نیروگاه‌های تجدیدپذیر می‌توانند با تولید انرژی پاک علاوه بر آزادکردن ظرفیت سوخت‌های فسیلی به تامین برق در زمان پیک کمک ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: در نیروگاه خورشیدی دامغان سالانه زمنیه صرفه‌جویی 1.6 میلیون بشکه نفت فراهم می‌شود که با فرض اینکه این میزان نفت با قیمت 80 دلار صادر شود برای کشور از عدم النفع 133 میلیون دلاری جلوگیری می‌کند. از طرفی، نیروگاه خورشیدی دامغان از ورود سالانه 16 هزار تن گاز گلخانه‌‌ای به جو کشور جلوگیری می‌کند و نقش ویژه‌ای در حفظ محیط زیست خواهد داشت.

غفاری با اشاره به اهمیت نیروگاه دامغان برای محیط زیست گفت: وزن گاز آلاینده که نیروگاه خورشیدی دامغان از عدم انتشار آن جلوگیری می‌کند به اندازه 363 تریلی 18 چرخ است و ما شاهد یک رویکرد بسیار مثبت محیط زیستی در دولت هستیم.

انتهای پیام