شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لایحه بودجه

پیرهادی: در لایحه بودجه به شرکت های دانش بنیان و بودجه علمی کشور توجه ویژه ای خواهیم داشت

پیرهادی: در لایحه بودجه به شرکت های دانش بنیان و بودجه علمی کشور توجه ویژه ای خواهیم داشت

نماینده مجلس در رابطه با توجه مجلس به بودجه علمی کشور تصریح کرد: کلیت موضوع علم را در بودجه دنبال می کنیم که مد نظر رهبری در همه فرمایشات ایشان است.

«محسن پیرهادی» نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با "فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اصلاح ساختاری در لایحه بودجه" گفت: یکی از تاکیدات رهبری در بحث اصلاح ساختاری بودجه این بود که سقف لایحه بودجه را از آن عددی که دولت تعیین می کند، افزایش ندهیم. طبق سنوات گذشته قانون این اجازه را داده بود که این میزان تغییر پیدا کند و دولت بر اساس ظرفیت های خود منابع را تهیه می کرد و هزینه برایش ایجاد میشد اما بنا به توصیه ای که مقام معظم رهبری داشتند؛ مجلس دیگر سقف بودجه راافزایش نداد.  

وی در ادامه گفت: این افزایش سقف بودجه سبب می شود که تراز عملیاتی مالی کشور برهم خورد و باعث رشد پول و تورم می شود و دولت هم نمی تواند آن را تامین کند. این لایحه بودجه 1402 را که دولت به مجلس تقدیم‌کردا، 476 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد که نظر دولت بر این است، این کسری نیست و جبران خواهد کرد. 

پیرهادی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات این است که بودجه ای را مصوب کنیم کسری نداشته باشد تا منجر به خلق پول شود و اثر تورمی در جامعه بگذارد. بحث جداول و بودجه شرکت ها و سازمان ها مهم است که محکم تر از سال گذشته مقدمات آن انجام شده است . یکی از موضوعات این است که در جداول بودجه شفاف به مجلس اعلام شود و مجلس بر ردیف های جداول و بودجه شرکت ها که تقریبا نزدیک 70 درصد بودجه در قالب شرکت ها و سازمان ها است، مجلس بتواند نظارت داشته باشد و نظارت خود را اعمال کند.

وی در رابطه با توجه مجلس به بودجه علمی کشور تصریح کرد: کلیت موضوع علم را در بودجه دنبال می کنیم که مد نظر رهبری در همه فرمایشات ایشان است. موضوع دانش بنیان را در سالهای گذشته مجلس رسیدگی کرده و عدد قابل توجه ای برای آن در نظر داشته است و امسال هم قطعا در بودجه این موضوع را مد نظرش داریم. ما باید در ریل گذاری خود فرمایشاتی که حضرت آقا داشتند را مد نظر قرار دهیم.  مجلس باید درست ریل گذاری کند تا دولت بتواند کار را درست انجام دهد و تسهیل کننده امور دولت باشیم که فرمایشات مقام رهبری را انجام دهند. 

انتهای پیام