شهرخبر

واکنش تند اتحادیه اروپا به حمله تروریستی مسجد پیشاور پاکستان

کدخبر: ۵۵۲۴۷۹
آنتونیو گوترش حمله تروریستی مرگبار اخیر به مسجدی در پیشاور پاکستان را به شدت محکوم کرد.
واکنش تند اتحادیه اروپا به حمله تروریستی مسجد پیشاور پاکستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از پایگاه سازمان ملل، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بر اساس بیانیه‌ای منتشر شده از سوی سخنگویش بیان داشت: "وقوع یک چنین حمله‌ای در یک عبادتگاه، شدیدا شنیع است. آزادی مذهب و اعتقاد از جمله توانایی عبادت در امنیت و آرامش یک حق انسانی جهانی است."

گوترش ضمن تسلیت خود به خانواده قربانیان و آرزوی بهبودی سریع برای مجروحان این حادثه دلخراش، بر همبستگی سازمان ملل با دولت و مردم پاکستان در تلاش برای رفع تروریسم و افراطگرایی خشونت‌طلبانه تاکید کرد.

همچنین میگوئل آنخل موراتینوس، نماینده عالی ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل در بیانیه‌ای تأکید کرد که همه اشکال خشونت و اقدام تروریستی علیه شهروندان و اماکن مذهبی به دلیل دین یا اعتقاد آنها غیرقابل تحمل و غیرقابل توجیه بوده و باید به طور صریح محکوم شوند.

وی بیان داشت: "عبادتگاه‌ها مکان‌های مقدسی هستند که نمازگزاران در آنها باید بتوانند با خیال راحت و آزادانه مذهب خود را اعلام و به آن عمل کنند."

او همچنین نسبت به افزایش کلی موارد اقدامات از سر تبعیض، بی‌تحملی و خشونت علیه اعضای مذاهب یا جوامع دیگر ابراز نگرانی عمیق کرد. این موارد شامل حوادثی با انگیزه‌های اسلام‌هراسی، یهودستیزی و مسیحی‌هراسی و تعصب علیه افراد متعلق به مذاهب، باورها، جنسیت یا نژاد دیگر هستند.

او خواستار احترام متقابل بین همه مذاهب و باورها و همچنین تقویت فرهنگ برادری و صلح شده و از دولت‌ها و دیگر نقش‌آفرینان خواست از برنامه عمل سازمان ملل برای حراست از اماکن مذهبی که از سوی ائتلاف تمدن‌ها به درخواست دبیرکل سازمان ملل تهیه شده، حمایت کنند.