شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حواشی

واکنش نیکزاد به حواشی «طرح مجازات»؛ اگر به تصویب رسید حق انتقاد دارید

ایسنا/ یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که طرح مربوط به مجازات افراد به دلیل اظهارنظرشان به کمیسیون مربوطه ارجاع نشده است.

احمد امیرآبادی فراهانی در تذکری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) با بیان اینکه ارائه طرح حق نمایندگان است گفت: هجمه ای علیه مجلس به خاطر برخی طرح ها ایجاد شده و به بهانه آن مجلس را زیر سوال برده و زحمات همکاران را نادیده می گیرند.

وی ادامه داد: بحثی مطرح شده که تعدادی از نمایندگان طرحی داده که به موجب آن افراد به دلیل اظهارنظرشان مجازات شوند؛ این طرح هنوز به کمیسیون مربوطه ارجاع نشده است کما اینکه تا زمان تصویب در صحن علنی و تائید شورای نگهبان کسی نمی تواند در مورد آن اظهارنظر کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه وظیفه ما دفاع از مجلس است، گفت:  مجلس یازدهم طرح های اقتصادی خوبی را به قانون تبدیل کرده و هیچ موقع حرفی از این طرح های خوب گفته نمی شود.

علی نیکزاد رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: این از مظلومیت مجلس انقلابی است که قصاص قبل از جنایت می کنند؛ طبق قانون نمایندگان می توانند طرح ارائه کنند اما زمانی تبدیل به قانون می شود که بعد از تصویب در صحن علنی به تایید شورای نگهبان نیز برسد.

نایب رییس مجلس با بیان اینکه ما از نقد استقبال می کنیم ادامه داد: برای بیان نقد هم باید شرط انصاف رعایت شده و کارهای انقلابی صورت گرفته مجلس در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هم منعکس شود؛ البته منتی بر کسی نیست اما درباره طرحی که هنوز به جایی ارجاع نشده است این چنین  وانفسایی راه انداختند که انسان متعجب می ماند.

نیکزاد اضافه کرد: منتظر بمانید تا نظر قاطبه نمایندگان هم مشخص شده که آیا چنین موضوعی به تصویب می رسد یا خیر؟ اگر به تصویب رسید حق انتقاد دارند و مجلس نیز در مقابل مصوبات خود مسئول است.