سواستفاده کلاهبرداران در پوشش کمک به زلزله زدگان خوی / هشدار پلیس

به گزارش رکنا؛ رسول جلیلیان، رییس پلیس فتا در استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: افرادی که قصد کمک به آسیب دیدگان را دارند می بایست قبل از هر گونه اقدام، تحقیقات لازم را در خصوص کمک رسانی به نیازمندان انجام دهند.

وی افزود: در چنین شرایطی افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به موسسه های خیریه و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.

جلیلیان گفت: هموطنان برای هرگونه واریز کمک های مالی خود به زلزله زدگان شهرستان خوی ، فقط از طریق مراجع ذیصلاح که توسط رسانه ها و خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت های اینترنتی در سایت‌های ناشناخته خودداری کنند.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: افرادی که در این شرایط اقدام به انتشار مطالب کذب و شایعه برای تشویش اذعان عمومی کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

سرهنگ جلیلیان یادآورشد: این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به زلزله زدگان، کاربران را به درگاه های جعلی بانک (فیشینگ) هدایت و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنها می کنند.

رئیس پلیس فتا البرز یادآورشد: کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین کمک به زلزله زدگان، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس فتا ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

شایان ذکر است؛ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند.

پایان پیام/