شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات

خبر خوش رئیس سازمان مالیات برای چه کسانی است؟

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: مودیان خوش‌حساب از معافیت‌ها بهره‌مند می‌شوند و افرادی که کتمان درآمد دارند، جریمه می‌شوند.

به گزارش ایبِنا، داود منظور مودی مداری و مودی محوری را از اصول اولیه نظام مالیاتی دانست و گفت: بخش قابل توجهی از فعالان اقتصادی، پرداخت مالیات را وظیفه قانونی خود دانسته و با خود اظهاری، کار وصول مالیات را تسهیل می‌کنند. در همین راستا مودیان خوش حساب از معافیت‌ها بهره‌مند شده و افرادی که کتمان درآمد دارند جریمه شده و مشمول معافیت‌ها نخواهند شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر شناسایی مودیان جدید، اظهار کرد: از این پس نظام مالیاتی برای افرادی که فعالیت اقتصادی دارند، اما اظهارنامه مالیاتی ارائه نمی‌کنند، اظهارنامه برآوردی تولید می‌کند.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، وی تصریح کرد: در این راستا برای اولین بار در نظام مالیاتی کشور برای ۳۵۰ هزار شخص حقوقی و سه میلیون شخص حقیقی که برای عملکرد سال ۱۴۰۰ اظهارنامه ارائه نکرده بودند بر اساس اطلاعات موجود در سامانه‌ها، اظهارنامه برآوردی درحال تولید است.

منظور با بیان این که هدف سازمان امور مالیاتی کشور رعایت عدالت مالیاتی است، خاطرنشان کرد: باید مالیات را براساس اصل توانایی پرداخت، دریافت کنیم و کلیه اقدامات نظام مالیاتی برای تحقق این هدف است.

 

منبع: ایسنا