شهر خبر

استفاده از ظرفیت ۲۴ میلیون خانواده در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور

استفاده از ظرفیت ۲۴ میلیون خانواده در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۲۴ میلیون خانواده داریم و می‌توانیم از ظرفیت خانواده‌ها برای کاشت نهال با نام «طرح کاشت نهال خانواده» به میزان مدنظر در سال برسیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، صبح امروز دوشنبه (دهم بهمن ماه) جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، به ریاست سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، معاونین وزیر، نمایندگان شرکت‌های خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این جلسه، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اهمیت طرح کاشت یک میلیارد درخت، اظهار کرد: یک معلم بازنشسته بیش از یک میلیون اصله بلوط کاشته است و ما حدود یک میلیون معلم بازنشسته در کشور داریم که می‌توانیم از ظرفیت‌های این افراد برای مشارکت در کاشت یک میلیارد درخت استفاده کنیم.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش با ۱۶ میلیون نفر دانش آموز و ۳.۹ میلیون نفر کودکستانی می‌تواند جمعیت بالایی را برای کاشت نهال در کشور مهیا کند.

نوری با بیان این که وزارت آموزش و پرورش تنها نهادی است که با خانواده‌ها در ارتباط است، گفت: حدود ۲۴ میلیون خانواده داریم و می‌توانیم از ظرفیت خانواده‌ها برای کاشت نهال با نام «طرح کاشت نهال خانواده» به میزان مدنظر در سال برسیم.

وی افزود: ما می‌توانیم از ظرفیت خیرین هم در کاشت درخت استفاد کنیم، همچنین در ۳۶ کشور مدارسی داریم که می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

انتهای پیام/