شهر خبر

احمد مازنی:

به جوانان بگوییم که بین قرآن امام خمینی(ره) با آنچه افراطیون به نام قرآن می‌گویند هزاران فرسنگ فاصله است

احمد مازنی نوشت: به جوانان ایرانی و ملت‌های شرق و غرب بگوییم که بین قرآن خمینی با آنچه افراطیون به نام قرآن می‌گویند هزاران فرسنگ فاصله است و اجازه ندهند تحت تاثیر رفتار افراطیون تروریست به قرآن کریم، کتاب محبت و رحمت جسارت شود.

به جوانان بگوییم که بین قرآن امام خمینی(ره) با آنچه افراطیون به نام قرآن می‌گویند هزاران فرسنگ فاصله است
کد خبر: 594305
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ۱۶:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

«توهین به مقدسات مسلمانان ریشه در اسلام افراطیون دارد». عنوان یادداشت احمد مازنی برای روزنامه اعتماد است که در آن آمده: هر از چند گاهی خبری از گوشه و کنار جهان می‌رسد که یکی از مقدسات مسلمانان مورد اهانت قرار گرفت. از جمله این اخبار آزار‌دهنده جسارت به ساحت مقدس قرآن است. اخبار این اهانت‌ها عموما از کشور‌های اروپایی می‌رسد که مدعی عقلانیت و خردورزی هستند و آتش زدن قرآن را در چارچوب آزادی بیان توجیه می‌کنند! اتفاقی که در سوئد و در پی آن هلند افتاد و نیز رفتار یک کشیش افراطی در ایالات متحده امریکا که سازمانی به نام «برخیز امریکا» راه انداخته و اعلام کرده در 11 سپتامبر سال جاری، تعداد 2998 کتاب قرآن به تعداد قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر 2001 آتش می‌زند؛ حاکی از این است که اگر نگوییم عامل اصلی حداقل می‌توانیم بگوییم یکی از عوامل اصلی این رفتار موهن واکنش به خشونت‌های فرقه‌های مدعی مسلمانی است.

فرقه‌های القاعده، داعش، النصره و بوکوحرام که با فریاد‌ الله‌اکبر و با استناد به آیاتی از قرآن اقدام به خشونت‌بار‌ترین نوع آدمکشی و ترور می‌کنند و بعضی از این گروه‌ها هر نوع عقیده‌ای غیر از عقیده خودشان را کفر و صاحبان این عقاید را واجب‌القتل می‌دانند! آتش زدن قرآن و هر گونه اهانت به مقدسات مسلمانان، روی دیگر سکه خشونت‌های گروه‌های افراطی مدعی مسلمانی است و چه بسا اتاق‌های فکر هر دو جریان در یک نقطه متمرکز باشد تا با یک تیر چند نشان بزند.

اتاق فکرهایی که از یک سو با ایجاد و تقویت گروه‌های افراطی مسلمان چهره رحمانی اسلام را خشن جلوه می‌دهند و از سوی دیگر با اهانت به قرآن بر طبل اسلام‌هراسی و ایجاد نفرت و جنگ بین ملت‌ها می‌کوبند. اکنون که در آستانه سالگرد بازگشت امام خمینی بعد از سال‌ها تبعید به میهن و استقبال میلیون‌ها ایرانی از رهبر منتخب‌شان هستیم، جای آن است که برای آنها که آن روزهای شیرین را درک نکردند، بگوییم. 

تصویری که امام از اسلام ارایه داد و بر اساس آن انقلاب مردم ایران را رهبری کرد ۱۸۰ درجه در نقطه مقابل اسلام افراطی بود، اسلام امام با نبرد چریکی و مسلحانه مخالف بود، روش تروریستی سازمان‌های کمونیستی و التقاطی چون مجاهدین خلق در مبارزه با رژیم شاه مورد تایید امام نبود. امام از طریق آگاه کردن توده‌ها و بدون جنگ مسلحانه رژیم سلطنتی را سرنگون کرد و دل‌های صدها میلیون انسان تشنه آزادی، عدالت و معنویت را در ایران و جهان جذب کرده بود و تنها ستمگران و دیکتاتورها بودند که با اسلام خمینی میانه نداشتند و همان‌ها برای انتقام از اسلام خمینی و مردم حق‌طلب ایران، خشونت، ترور و جنگ را بر ما تحمیل کردند و در ادامه این مسیر با بددلی و کینه‌ورزی بدخواهان و سوء‌تدبیر برخی مدعیان دروغین، کام تشنگان اسلام رحمانی را تلخ کردند.

کار اصلی و منصفانه این است که به جوانان ایرانی و ملت‌های شرق و غرب بگوییم که بین قرآن خمینی که همان قرآن محمد(ص) است با آنچه افراطیون به نام قرآن می‌گویند هزاران فرسنگ فاصله است و اجازه ندهند تحت تاثیر رفتار افراطیون تروریست و دروغگو که از اسلام ناب محمدی بویی نبرده و دین خدا را ابزار خشونت و قدرت نامشروع خود قرار داده‌اند به قرآن کریم، کتاب محبت و رحمت جسارت شود.