شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#ایالات متحده

انتقاد نخست وزیر سوریه از اقدامات یکجانبه آمریکا علیه دمشق

انتقاد نخست وزیر سوریه از اقدامات یکجانبه آمریکا علیه دمشق

نخست وزیر سوریه گفت که محاصره اقتصادی و اقدامات اجباری وتحمیلی ایالات متحده آمریکا در اقتصاد سوریه تأثیر زیادی در کاهش فرصت‌های شغلی جوانان داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «حسین عرنوس»، نخست وزیر سوریه امروز دوشنبه از اقدامات یکجانبه و تحریم‌های آمریکا علیه کشورش انتقاد کرد و گفت که «محاصره اقتصادی و اقدامات اجباری و تحمیلی در اقتصاد تأثیر زیادی در کاهش فرصت‌های شغلی جوانان داشته است.»

عرنونس که در دیدار با کمیسیون امور خانواده و جمعیت پارلمان سوریه سخنرانی می‌کرد، گزارشی از وضعیت جمعیت سوریه در سال 2020 با عنوان (بازگشت و ثبات) ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،نخست وزیر سوریه در این دیدار تاکید کرد که این گزارش دارای اهمیت است؛ زیرا که در آن ویژگی‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی، ارزیابی نیازهای جمعیتی، بازتاب جنگ و پیامدهای منفی آن بر جامعه سوریه را انعکاس داده است.

در همین راستا «محمد سیف الدین»، وزیر کار و امور اجتماعی سوریه نیز تأکید کرد که این گزارش یک مقاله مبتنی بر گفت‌وگو و تعامل در حوزه توسعه و جمعیت است که برای نهادها و ارگان های دولتی، بخش خصوصی، جامعه مدنی، و ارگان های تاثیرگذار در افکار عمومی تهیه شده است، تا واقعیت جمعیتی در سوریه را در طول دوره جنگ درک کنند و شکاف‌های ناشی از جنگ را، تشخیص دهند.

«سمر السباعی»، رئیس کمیسیون امور خانواده و جمعیت سوریه نیز گفت که این مقاله با مشارکت همه تهیه کنندگان گزارش از طریق کارگاه‌های آموزشی، کمیته‌های فنی، تیم کاری متشکل از کارشناسان و متخصصان در زمینه‌های جمعیت شناسی، سلامت و بازار کار به دست آمده است.

گزارش مذکور چهارمین ویرایش از گزارش‌های بررسی وضعیت جمعیت در سوریه است و از آن جهت داری اهمیت است که بر اساس اطلاعات موثق از نظر منبع و روش در چارچوب طرح همکاری مشترک بین این سازمان و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد تکمیل شده و شامل مطالعات و گزارش‌های کیفی است که از زمان تأسیس این سازمان (2003) روی آن کار کرده و تکمیل شده است.

انتهای پیام/