شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین

خطر کمبود مهمات به دلیل ارسال روزافزون به اوکراین در کمین آمریکا

خطر کمبود مهمات به دلیل ارسال روزافزون به اوکراین در کمین آمریکا

یک رسانه غربی با اسناد به گفته‌های یک کارشناس برجسته آمریکایی از خطر کمبود مهمات در زرادخانه‌های آمریکا به دلیل ارسال‌های روزافزون مهمات به اوکراین و تشدید و طولانی شدن جنگ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، "اس ار اف" سوئیس در گزارشی نوشت: بر اساس آمارها تا کنون توپخانه اوکراین بیش از یک میلیون گلوله توپ 155 میلی متری ساخت آمریکا را در این جنگ فرسایشی شلیک کرده است. صنعت دفاعی آمریکا برای ساخت موشک های ضد تانک جاولین که ایالات متحده از ابتدای جنگ برای اوکراین تامین کرده است، به هفت سال زمان تولید نیاز دارد. به این ترتیب این جنگ هزینه دارد و منابع نظامی آمریکا در حال کاهش است.

مکنزی ایگلن، کارشناس تسلیحات در مؤسسه محافظه کار آمریکایی اینترپرایز که مدتی در کنگره و پنتاگون هم کار کرده است در این باره می گوید: این نگرانی هر ماه کمی بیشتر می شود، اما هنوز کسی در این باره وحشت نکرده است. اما نگرانی ها به بالاترین سلسله مراتب رسیده است. رهبری ارتش آمریکا در حال حاضر دائماً در مورد سطح سهام تحقیق می کند.

به گفته وی در کوتاه مدت، تامین گلوله های توپخانه و سایر مهمات به خطر نمی افتد. اما این تنها تا زمانی این گونه خواهد بود که درگیری گسترش نیابد و هیچ مورد جدیدی به وجود نیاید. وی افزود: اگر آمریکا مجبور شود با همین سرعت به تامین تسلیحات و مهمات به اوکراین ادامه دهد و در عین حال ما مجبور شویم نیازهای خود را در جاهای دیگر گسترش دهیم، با مشکل مواجه می‌شویم.

کنزی ایگلن چشمانش را می بندد و می گوید: مشکل این است که ما به عمد ذخایر خود را کم نگه داشته‌ایم. زیرا ما برنامه‌های جنگ صورتی داریم، با فرضیات صورتی در مورد اینکه درگیری‌ها چقدر طول می‌کشد.

وی تاکید کرد: جنگ در اوکراین ضعف های اساسی در صنعت دفاعی ما را آشکار کرد. این نمی تواند یک شبه اتفاق بیفتد. صنعت تسلیحات ایالات متحده مردد است. بین آنچه که دولت تضمین می‌کند خرید کند و صنعتی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارد، ناسازگاری وجود دارد. اگر دولت فقط برای یک سال خرید را تضمین کند، هیچ شرکت دفاعی در ظرفیت‌های بزرگ‌تر سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

این کارشناس آمریکایی در ادامه سخنانش گفت: جنگ در اوکراین ضعف های اساسی در صنعت دفاعی ما را آشکار کرد. اما هنوز هیچ تلاش هماهنگی برای رفع این نقاط ضعف وجود ندارد.

به گفته وی ایالات متحده به طور پیوسته محموله های تسلیحاتی خود به اوکراین را گسترش داده است؛ از موشک های ضد تانک گرفته تا هویتزرهای توپخانه‌ای و راکت انداز تا وعده های اخیر ارسال تانک ها. تعدیل ظرفیت صنایع دفاعی ممکن است همیشه با سرعت پیش نرود. وی افزود: اگر برنامه‌ها واقعیت را منعکس نکنند، اگر خطرات بالاتر از حد انتظار باشد، دیگر میدان مانوری وجود ندارد. اگر این درگیری طولانی‌تر شود و شدیدتر از حد انتظار شود، یا اگر متحدین کمتر از حد انتظار عمل کنند، این می‌تواند به سرعت منجر به گلوگاه و کمبودهایی شود.»

به گفته ایگلن، بسیاری در واشنگتن تازه شروع به انجام بررسی این واقعیت کرده اند.

انتهای پیام/