شهر خبر

سردرگمی کابینه افراطی نتانیاهو با تشدید عملیات‌های مقاومت

سردرگمی کابینه افراطی نتانیاهو با تشدید عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری

در پی تشدید عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری، کابینه نتانیاهو در فضایی از سر درگمی، روز گذشته به بررسی راهکارهای پیشنهادی وزرای راست افراطی برای مهار این عملیات‌ها پرداخت.

به گزارش مشرق، در پی تشدید عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری و عملیات استشهادی اخیر قدس که طی آن، دستکم هشت صهیونیست کشته و پنج نفر زخمی شدند، صهیونیست‌ها را بسیار سردرگم کرده تا جایی که پس از این عملیات بود که رژیم صهیونیستی ۶۰ درصد توان نظامی خود را در کرانه باختری مستقر کرد امری که نتوانست مقاومت فلسطین را متوقف کند و طی تنها ۲۴ ساعت اخیر، ده‌ها عملیات علیه اشغالگران صورت گرفته است.

سردرگمی کابینه افراطی نتانیاهو با تشدید عملیات‌های مقاومت

تشدید عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری اشغالی صهیونیست‌ها را بسیار سردرگم کرده و محاسبات آنها را به هم ریخته است. عملیات‌هایی که رزمندگان گردان‌های جنین و نابلس و طوباس و طولکرم انجام می‌دهند و نیز اقداماتی که برای تقویت رویکرد مقاومت در کرانه باختری در حال انجام است، کابینه افراطی نتانیاهو را بسیار گیج و آشفته کرده است.

سردرگمی کابینه افراطی نتانیاهو با تشدید عملیات‌های مقاومت

۴۸ عملیات مقاومتی طی ۲۴ ساعت در کرانه باختری و قدس

صبح امروز (دوشنبه، ۳۰ ژانویه)، یک جوان فلسطینی دیگر به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در نزدیکی حرم ابراهیمی در مرکز شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی به شهادت رسید.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیستی در ایست بازرسی نظامی موسوم به «۱۶۰» در جنوب حرم ابراهیمی، به سوی یک جوان به نام «نسیم نایف سلمان ابو فودة» تیراندازی کردند و وی به دلیل اصابت گلوله به سرش به شهادت رسید.

این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ عملیات مقاومتی از جمله پنج تیراندازی، انفجار دو بمب و به آتش‌کشیدن یک نقطه نظامی انجام دادند.

سردرگمی کابینه افراطی نتانیاهو با تشدید عملیات‌های مقاومت

به اعلام مرکز اطلاعات فلسطین (معطی)، طی تنها ۲۴ ساعت اخیر، هشت کوکتل مولوتوف و بمب‌های دست‌ساز به سوی اشغالگران پرتاب شد و همچنین با حمله شهرک‌نشینان مقابله و شماری از خودروهای آنها سرنگون شدند.

در پی عملیات استشهادی جمعه شب در شهر قدس اشغالی، ۳۱ نقطه درگیری با اشغالگران باز شد که می‌توان به درگیری‌ها در اردوگاه شعفاط، وادی الجوز، جبل المکبر، العیساویة، الشیاح و الطور در این شهر اشاره کرد. در رام‌الله، نیز درگیری‌هایی با اشغالگران در نزدیکی شهرک «بیت ایل» و روستای «النبی صالح» و «بیتونیا» و نیز در نزدیکی ایست «دوتان» و شهرک «یعبد» در «جنین» روی داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای مقاومت همچنین به سوی اشغالگران حاضر در ایست «الجلمه» در جنین تیراندازی کردند و شماری از آنها را با مواد منفجره هدف قرار دادند.

سردرگمی کابینه افراطی نتانیاهو با تشدید عملیات‌های مقاومت

نیروهای مقاومت همچنین تیراندازی در نزدیکی شهرک «کدومیم» در قلقیلیه را هدف قرار دادند و درگیری‌هایی نیز با پرتاب سنگ در کفر قدوم صورت گرفت.

سردرگمی کابینه افراطی نتانیاهو با تشدید عملیات‌های مقاومت


فلسطینی‌ها همچنین، با تجاوزهای شهرک‌نشینان در عقربا واقع در نابلس مقابله کردند و همزمان درگیری‌هایی در این شهرک، برقه، راس سعاده، اللبن شرقی و یتیما میان دو طرف صورت گرفت.

منطقه نزدیک به ایست «حواره» در نابلس نیز شاهد تیراندازی به سوی اشغالگران و پرتاب کوکتل مولوتوف و آتش زدن یک ایست بازرسی نظامی بود.

سردرگمی کابینه افراطی نتانیاهو با تشدید عملیات‌های مقاومت

در اریحا، نیز نیروهای مقاومت به سوی اشغالگران در تقاطع الموغ و اردوگاه عقبه جبر تیراندازی کردند و درگیری‌هایی نیز در شهرک الخضر، حوسان، نزدیک مسجد بلال بن رباح در بیت‌لحم روی داد.

درگیری‌ها در الخلیل در مناطق زیف و بیت عیتون و بیت امر روی داد که شامل انفجار مواد منفجر و مقابله با تجاوز شهرک‌نشینان صهیونیست و واژگون کردن خودروهای آنها بود.

درخواست بن‌گویر و اسموتریچ برای تشدید فشارها بر محله‌های قدس

به نظر می‌رسد که تشدید عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری، کابینه رژیم صهیونیستی را به شدت سردرگم کرده است و در حال بررسی وضعیت اضطراری به وجود آمده در کرانه باختری است.

سردرگمی کابینه افراطی نتانیاهو با تشدید عملیات‌های مقاومت

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، شب گذشته خبر دادند که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم در نشست کابینه، خواستار تشدید حملات افراطی علیه ساکنان قدس اشغالی شدند.

به گزارش شبکه کان ۱۱ و شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، بن‌گویر خواستار اعمال مقررات منع آمد و شد در شعفاط و الطور شد و خواستار صدور دستور به نیروهای اشغالگر برای حمله به منازل همه فلسطینی‌ها در قدس اشغالی و بازرسی خانه به خانه برای اطمینان از عدم وجود سلاح غیرقانونی در این منازل شد.

از سوی دیگر، اسموتریچ، خواستار ایجاد یک کمربند امنیتی اطراف محله‌ها و شهرک‌های قدس شد.

سردرگمی کابینه افراطی تل‌آویو

اما مشکل اینجاست که مقامات امنیتی در نشست دیروز اذعان کردند که آخرین باری که اسرائیل اقداماتی تنبیهی علیه اردوگاه آوارگان در شعفاط اتخاذ کرد، این اقدام به افزایش عملیات علیه اشغالگران و شهرک‌نشینان منجر شد.

سردرگمی کابینه افراطی نتانیاهو با تشدید عملیات‌های مقاومت

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در آغاز نشست هفتگی کابینه خود در روز گذشته در خصوص پاسخ به عملیات استشهادی اخیر در قدس اشغالی مدعی شد که این رژیم به دنبال تشدید تنش با فلسطینی‌ها نیست اما در عین حال آماده برخورد با هر احتمالی است.

وی با تروریستی خواندن عملیات استشهادی فلسطینی‌ها در قدس مدعی شد: «پاسخ ما به تروریسم سنگین و دقیق خواهد بود. ما به دنبال تشدید نیستیم اما آماده برخورد با هر احتمالی هستیم. ما صدور مجوز اسلحه برای هزاران اسرائیلی را افزایش می‌دهیم و روال آن را تسریع می‌کنیم».

وی افزود: ما به زودی گامهایی برای تقویت شهرکسازی برخواهیم داشت.

پیش از این نیز کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی پس از نشستی ۳ ساعته تصمیم گرفته بود که در واکنش به عملیات استشهادی در قدس اشغالی، تدابیر امنیتی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را افزایش دهد.

کابینه امنیتی تل‌آویو همچنین تصویب کرد که خانه مبارز فلسطینی که عملیات موفق در قدس اشغالی را انجام داد، به منظور آماده‌سازی برای تخریب، فوراً پلمپ شود. همچنین مقرر شد حقوق، بیمه و سایر مزایا از خانواده‌های عاملان عملیات‌های مقاومت فلسطین سلب شود.

بن گویر نیز پس از این عملیات خواستار دادن مجوز حمل به اسلحه به شهرک‌نشینان صهیونیست به بهانه دفاع از خود شد و تاکید کرد: «شهروندان [صهیونیست] بیشتری باید اجازه حمل سلاح داشته باشند».

به نوشته نشریه نیویورکر آمریکا، «خرید اسلحه در اسرائیل نیازمند مجوز "دولتی" است و فرد خریدار باید شرایط لازم برای دریافت این مجوز را داشته باشد. یعنی دارای حداقل سن ۲۷ سال باشد و خدمت سربازی را پشت سر گذاشته باشد و در تست ایمنی اسلحه و دریافت نامه از پزشک مبنی بر برخورداری از سلامت جسمی و روانی پذیرفته شده باشد».

منبع: فارس