شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#سود#تعداد#محرمانه#کسانی#ریزش#می‌برند؟

چه کسانی از ریزش بورس سود می‌برند؟

همراه با حمید میرمعینی کارشناس ارشد بازار سرمایه و معصومه طاهرخانی کارشناس بازار سرمایه
چه کسانی از ریزش بورس سود می‌برند؟

بورس دیروز یکی از سخت‌ترین روزهای خود را سپری کرد و شاهد بازاری یکدست سرخ‌رنگ بودیم به طوری که به جز برخی تک‌سهم‌ها که تعداد اندکی نیز داشتند، مابقی سهام در محدوده‌های منفی سنگین و صف فروش به کار خود پایان دادند. شاخص کل بورس در انتهای بازار امروز با کاهش سنگین ۳.۶۲ درصدی همراه شد و علاوه بر شکست مرز ۱.۶ میلیون واحدی، در محدوده ۱.۵۴۲ میلیون واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز در سمت دیگر با ثبت عملکردی مشابه، ۳.۸۸ درصد از ارتفاع خود را از دست داد. ارزش معاملات خرد سهام طی روز جاری عدد ۷۹۲۳ میلیارد تومان را به ثبت رساند و شاهد رکوردشکنی خروج پول ۲۱۴۳ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم. طی سه روز کاری گذشته، جمعا بیش از ۴۹۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی‌ها از چرخه معاملات خارج شده است.

اثرات نامه مرموز شورای رقابت به رییس سازمان بورس در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا، همچنان پایدار است و حواشی منتشر شده طی روزهای گذشته، فشار فروش در بورس تهران را حفظ کرده است.

در شمارش معکوس امروز همراه با حمید میرمعینی، کارشناس ارشد بازار سرمایه، به بررسی احتمال بحران‌سازی در بورس تهران پرداختیم.

در بخش دوم برنامه نیز همراه با معصومه طاهرخانی، کارشناس بازار سرمایه، ‌ به بررسی صنعت تکنولوژی و شرکت‌های حاضر در آن پرداختیم.