شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#رئیس جمهور

تحلیل فرمانده سابق ناتو از مشکلات جدید پوتین با ارسال تانک‌های جدید به اوکراین

تحلیل فرمانده سابق ناتو از مشکلات جدید پوتین با ارسال تانک‌های جدید به اوکراین

ایسنا نوشت: فرمانده سابق ناتو تاکید کرد، اقدام غرب در ارسال تانک به اوکراین برای تامین کمک‌های بیشتر برای این کشور در بحبوحه جنگش با روسیه، "مشکلات جدی" برای رئیس جمهور روسیه ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، جیمز استاوریدیس، فرمانده ارشد سابق ناتو گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تلاش است تا با اظهاراتی که از طریق کرملین منتشر شده دال بر اینکه اقدام کشورهای عضو ناتو در ارسال تانک به اوکراین مشارکت مستقیم آنها در این جنگ را افزایش می‌دهد، غرب را بترساند.

وی این ایده را که غرب اوضاع را متشنج‌تر کرده، رد کرد اما گفت، تانک‌های آبرامز که از آمریکا می‌آیند، تانک‌های لئوپارد ۲ که از آلمان و دیگر کشورها می‌آیند و تانک‌های چلنجر که از انگلیس می‌آیند، نقش کلیدی در حمایت از اقدامات دفاعی اوکراین ایفا خواهند کرد.

استاوریدیس افزود: وقتی شما این سه مدل تانک را کنار هم بگذارید و آنها را به تعداد واقعی وارد اوکراین کنید که طبق برآوردهای من تا اواسط بهار یا پایان مارس یه دست‌کم ۱۰۰ یا شاید ۲۰۰ دستگاه برسد، این مساله مشکلات واقعی برای پوتین ایجاد میکند.

آمریکا و آلمان به دنبال هفته‌ها فشار از سوی اوکراین و دیگر متحدان غربی با ارسال تانک به منظور حمایت از نیروهای اوکراینی موافقت کردند. پوتین و کرملین دائما از غرب به خاطر تداوم و افزایش حمایت‌هایش از اوکراین در این جنگ انتقاد کرده‌اند.

استاوریدیس گفت: نیروهای روسی در یک جبهه طولانی ۴۰۰ تا ۶۰۰ مایلی که از روسیه تا دریای سیاه و شبه‌جزیره کریمه کشیده شده است، حضور دارند.

وی افزود: اوکراینی‌ها با این تانک‌ها می‌توانند خود را زره‌پوش کنند و از آنها برای ضربه وارد کردن به خط روسیه استفاده کنند، آنها را از یکدیگر جدا سازند و زنجیر لجستیکی آنها را بشکنند.

استاوریدیس همچنین تاکید کرد: انتقال این تانک‌ها یک اقدام "موثر" در این جنگ زمینی است و روز بدی برای پوتین با مشاهده وحدت غرب خواهد بود.

فرمانده سابق ناتو گفت: این یک سیگنال دیپلماتیک و سیاسی قوی است و همان طور که قبلا گفته‌ام، این یک گام نظامی بسیار مهم برای ناتوست.

311311