شهر خبر

نماینده وزارت ورزش و جوانان در سفر به قزاقستان: کلیات تفاهم‌نامه در دو حوزه ورزش و جوانان امضا شد

نماینده وزارت ورزش و جوانان در سفر به قزاقستان: کلیات تفاهم‌نامه در دو حوزه ورزش و جوانان امضا شد

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان که به عنوان نماینده این وزارت خانه در هیات اعزامی به جمهوری قزاقستان حضور داشت از امضای کلیات تفاهم نامه در دو حوزه ورزش و جوانان بین نهادهای ناظر دو کشور در این سفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر رضا نیک بخش رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی این وزارت خانه در خصوص سفر اخیر خود به جمهوری قزاقستان، اظهار داشت: هیاتی به ریاست وزیر جهاد کشاورزی و به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری سفری به جمهوری قزاقستان داشت که در آن جا هر کدام از اعضای این هیات با هم تراز شان در قزاقستان دیدار و تفاهم نامه ای امضا کردند. دستگاه های مختلفی در این سفر حضور داشتند که یکی از آن دستگاه ها وزارت ورزش و جوانان بود و بنده به عنوان نماینده این وزارت خانه حضور داشتم.

وی ادامه داد: طرف ناظر ما در قزاقستان در حوزه جوانان، وزارت اطلاعات و توسعه اجتماعی و در حوزه ورزش، وزارت فرهنگ و ورزش قزاقستان بود.

نیک بخش اظهار داشت: در هر دو حوزه ورزش و جوانان توافق شد که هیات های بلند پایه و کارشناسی دو کشور دیدارهایی داشته باشند و تجربیات و اطلاعات خود را رد و بدل کنند و به بررسی دقیق تر بندها و جزئیات تفاهم نامه بپردازند، همچنین رسما از وزیر فرهنگ و جوانان قزاقستان دعوت شد که به ایران سفر کند و با وزیر ورزش و جوانان کشورمان که از قهرمانان و رکورد داران دو میدانی است، دیدار داشته باشد.

همکاری در حوزه های آموزشی، علمی و فرهنگی، برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی مشترک، تبادل ورزشکار، مربی، داور، بهره گیری از کلینیک های پزشکی ورزشی، برگزاری اردوهای مشترک و همکاری در حوزه ورزش همگانی و ورزش معلولین از کلیات این تفاهم نامه در حوزه ورزش بود که نیک بخش به آن ها اشاره کرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی در خصوص موضوعات تفاهم نامه در حوزه جوانان نیز اظهار داشت: در کلیات این تفاهم نامه در حوزه جوانان که به امضای طرفین رسید مقرر شد طرفین در حوزه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کارگاه های مشترک داشته باشند، در مجامع بین المللی از یکدیگر حمایت کنند، از طرح های مبتکرانه جوانان حمایت داشته باشند، رویداد ها و نمایشگاه های مشترک جوانان را مورد حمایت قرار دهند و زمینه های ایجاد و حمایت از سازمان های مردم نهاد جوانان را فراهم کنند.

نیکبخش ادامه داد: کلیات تفاهم نامه مورد توافق طرفین قرار گرفت و مقرر شد بندها و جزئیات آن توسط هیات ها و کارشناسان دو کشور بررسی بیشتری شود و در چند ماه آینده که نخست وزیر قزاقستان به ایران سفر می کند طرفین به صورت دقیق در خصوص این بندها به توافق برسند.

انتهای پیام/