شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آذربایجان شرقی#اردبیل

عروس آذربایجان شرقی کجاست؟ + ویدیو

ارسباران یکی از بکرترین و شگفت‌انگیزترین جنگل‌های ایرانه که سال‌ها قبل از دامنه دشت مغان در اردبیل تا دامنه‌های سهند ادامه داشت اما به خاطر تخریب‌های زیاد، فقط همین بخش ازش باقی مونده

عروس آذربایجان شرقی کجاست؟ + ویدیو

سلام نو-سرویس گردشگری:

بهشت یا عروس آذربایجان شرقی، ارسباران یا قره داغه که در شهرستان کلیبر در سه ساعتی تبریز قرار داره. ارسباران یکی از بکرترین و شگفت‌انگیزترین جنگل‌های ایرانه که سال‌ها قبل از دامنه دشت مغان در اردبیل تا دامنه‌های سهند ادامه داشت اما به خاطر تخریب‌های زیاد، فقط همین بخش ازش باقی مونده.

یکی از خصوصیات باحال این جنگل تنوع جانوریش هست و حیوونایی مثل روباه، گرگ، خرس، شغال، گوزن و غیره داره که به خاطر همین بهش موزه حیات وحش ایران می‌گن. پس اگه از حیوونا می‌ترسید بهتره دور رفتن به ارسبارانو خط بکشید. علاوه بر این پوشش گیاهی بالایی هم داره و به خاطر همین سازمان یونسکو اون رو جزو ۹ ذخیره‌گاه ارزشمند زیستی ایران قرار داده.

هنگام رفتن به ارسباران بازدید از دژ یا قلعه بابک خرمدین رو که مربوط به دوره ساسانیان هست رو از دست ندید. جاده رسیدن به قلعه تقریباً آسفالته اما از یه جایی به بعد خاکی هست که می تونید اون مسیر رو پیاده روی کنید یا با همون خودروی شخصیتون ادامه بدید. بهترین موقع سفر به جنگل ارسباران، اردیبهشت و خردادماه هست.