شهرخبر

امیرعبداللهیان:

طرف‌های برجام از طریق وزیر خارجه قطر برای ایران پیام ارسال کردند

وزیر امور خارجه گفت: امروز پیام‌هایی را از طرف‌های برجامی از طریق وزیر امور خارجه قطر دریافت کردیم.

 طرف‌های برجام از طریق وزیر خارجه قطر برای ایران پیام ارسال کردند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در دیدار محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در محل وزارت امور خارجه، برگزاری منظم و خوب جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ توسط قطر به عنوان یک کشور همسایه و اسلامی را تبریک گفت: امروز درباره موضوعات مختلف دوجانبه به‌ویژه توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی در بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین رفع برخی موانع احتمالی و ضرورت سرعت بخشیدن به توسعه هرچه بیشتر مناسبات اتفاق نظر داشتیم.

وزیر امور خارجه با استقبال از دیدگاه قطر برای ترویج گفت‌وگوهای منطقه‌ای، افزود: این دیدگاه می‌تواند در سرعت بخشیدن به برخی سوءتفاهم‌ها، تنش‌ها و مشکلات منطقه نقش بسیار موثری داشته باشد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از گفت‌وگوهای منطقه‌ای استقبال کرده و مذاکره و مسئولیت‌پذیری را مقدمات ضروری برای رسیدن به همکاری‌های قوی و پایدار میان کشورهای منطقه‌ای می‌داند.

وی یادآور شد: معتقدیم گفت‌وگو و همکاری می‌تواند روشی انحصاری و موفق برای نیل به صلح، ثبات و امنیت دسته جمعی منطقه‌ای باشد. از تلاش‌های برادرانمان در قطر برای به نتیجه رساندن گفت‌وگوها و توافق برای لغو تحریم‌ها قدردانی می‌کنیم. قطر همواره برای بازگشت همه طرف‌های برجامی به تعهداتشان تلاش می‌کند.