شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آنلاین#افغانستان

تاسیس دانشگاه آنلاین برای دانشجویان دختر افغانستان

شماری از استادان پیشین دانشگاه‌های افغانستان، به ‌دلیل ممنوع شدن تحصیل دختران توسط طالبان، دانشگاه آنلاین زن را تاسیس کردند.

تاسیس دانشگاه آنلاین برای دانشجویان دختر افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، فریده حیدری معاون اداری دانشگاه آنلاین زن می‌گوید که این دانشگاه در رشته‌های پزشکی، حقوق و علوم سیاسی، اقتصاد، کامپیوتر، ادبیات، زراعت و تعلیم و تربیت تدریس می‌کند.

به گفته او، تا کنون بیش از ۵۰۰ دانشجو از افغانستان در این دانشگاه جذب و ده‌ها کادر علمی از داخل و خارج افغانستان برای تدریس استخدام شده‌اند.

او گفته است: "بعد از اقدام گروه طالبان مبنی بر بسته شدن درب دانشگاه به ‌روی دختران در افغانستان، جمعی از اساتید سابق دانشگاه‌های افغانستان اقدام به تاسیس دانشگاهی با عنوان دانشگاه آنلاین زن نمودند تا از راه دور و به صورت آنلاین تدریس کنند و بتوانند خلاء تحصیلی را اندکی جبران نمایند و برای دختران محروم از علم و دانش، روزنه امید شوند."

با این وجود، گفته می‌شود که اقتصاد ضعیف مردم، نبود اینترنت پرسرعت و قیمت‌ بالای نت درس‌های آنلاین را با مشکلات مواجه خواهد کرد. طالبان اخیراً دانشگاه‌های خصوصی در افغانستان را نیز از ثبت نام دانشجویان دختر منع کرده است.

وزارت تحصیلات و امور کار طالبان، اخیراً دختران و زنان را از تحصیل در دانشگاه‌ها و کار در موسسات داخلی و خارجی منع کرده‌اند.

این گروه پس از تسلط بر افغانستان، دروازه مکاتب بالاتر از صنف ششم را نیز بر روی دختران بستند. آگاهان سیاسی معتقدند که طالبان آموزش و تحصیل دختران را همانند اجرای دستورات شریعت ابزار چانه زنی سیاسی با کشورهای غربی قرار داده‌اند تا امتیاز بیشتری بگیرند.