شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#زلزله#زلزله خوی#آسیب

رئیس سازمان نوسازی مدارس: افتتاح ۱۱۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی در دهه فجر/ ۹۶۱ مدرسه در زلزله خوی آسیب دیده اند

رئیس سازمان نوسازی مدارس: افتتاح 1100 پروژه آموزشی و پرورشی در دهه فجر/ 961 مدرسه در زلزله خوی آسیب دیده اند

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: وی درباره تخریب مدارس در اثر زلزله خوی با اعلام افتتاح 110 پروژه آموزشی و پرورشی در دهه فجر گفت: متاسفانه در زلزله خوی ۸۷۳ پروژه آموزشی و پرورشی آسیب جزئی و ۸۸ مدرسه در زلزله خوی آسیب زیادی دیده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حمیدرضا خان محمدی رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  امروز یکشنبه ۹بهمن ماه در نشست خبری افتتاح هزار و ۱۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی در دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: خیرین متعهد شدند تا به میزان هزار و صد میلیارد تومان برای امر خیر مدرسه سازی کمک کنند.

وی افزود: متاسفانه عده ای در جامعه ناامیدی پمپاژ می کنند این در حالی است که قبل از انقلاب سرانه آموزشی فقط ۱.۵متر بود ولی امروز به حدود ۵ متر افزایش پیدا کرده است؛ هزار و ۱۰۰ پروژه در دهه فجر با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود که از این تعداد ۳۷درصد با کمک خیرین و  ۸ درصد آن توسط شخص خیر و 55 درصد آن توسط دولت ساخته شده است. 

خان محمدی با اشاره به کلاس های دارای تراکم ۵۰ نفر گفت: هر مدرسه ای که ساخته می شود کمکی برای رفع جهالت عده ای از جامعه است؛ رفع جهالت یعنی اینکه منطقه ای آباد می شود؛ حاکمیت به دنبال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری بیشتر در در مدرسه سازی است؛ بنا داریم معماری ایرانی اسلامی در مدارس پر رنگتر شود. 

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: به دنبال تدوین آیین نامه ای هستیم که هنگام ساخت مدارس به برخی ویژگی ها توجه شود تا فضایی مناسب برای زیست بوم و توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان داشته باشیم تا آنها تربیت درستی داشته باشند؛ در این راستا شرکت باز آفرینی شهری تفاهم نامه ای برای ساخت مدارس در ۲ هزار و ۲۵ منطقه منعقد شده است هر چند که دراین موضوع با کمبود زمین روبرو هستیم.

وی درباره تخریب مدارس در اثر زلزله خوی گفت: در این زلزله ۸۷۳ پروژه آموزشی و پرورشی آسیب جزئی و ۸۸ مدرسه در زلزله خوی آسیب زیادی دیده اند.

خان محمدی گفت: ۶۹ هزار مدرسه دارای نمازخانه و ۱۵۰ هزار مدرسه نیازمند نمازخانه است. 

در حال تکمیل