شهرخبر

دستور رئیس جمهور برای جداسازی حقوق ناظرین دامپزشکی از کارفرما

دستور رئیس جمهور برای جداسازی حقوق ناظرین دامپزشکی از کارفرما

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای جداسازی حقوق ناظرین بهداشتی حوزه دامپزشکی از کارفرمایان گفت: این مهم تا پایان سال جاری و نهایتا ابتدای سال آینده عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حامد زارعی رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، امروز در حاشیه هشتمین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: گوشت قرمز وارداتی به کشور وارد شده و مطابق پروتکل‌های بهداشتی دامپزشکی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم، درباره عدم استاندارد 10 درصد از گوشت های چرخکرده استفاده در داخل کشور، افزود: با توجه به اینکه سازمان دامپزشکی قبل از ورود گوشت به بازار سلامت آن را بررسی می‌کند، کیفیت آن ها مشکلی برای مصرف کنندگان ندارد اما طبق گفته رئیس سازمان استاندارد ممکن است 10 درصد این گوشت‌ها مطابق با پروتکلهای سازمان استاندارد نباشد اما مشکلی برای مصرف کننده ایجاد نکند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور ادامه داد: در این کنگره به بازاموزی و آموزش 45 هزار عضو سازمان نظام دامپزشکی توجه ویژه ای شده است. همچنین 8 مهمان و مدرس از هشت کشورهای اروپایی و استرالیا در این مراسم حضور دارند.

زارعی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ساماندهی مسئولین فنی حوزه دامپزشکی، ادامه داد: اینکه مسئولان فنی حقوق خود را از کارفرما بگیرند مورد تایید ما نیست اما به دلیل سنگ اندازی‌هایی که در قانون کار و کارفرما وجود دارد هنوز این مشکل رفع نشده است.

وی افزود: جدا کردن پرداخت حقوق ناظرین فنی و کارفرما از یکدیگر خواسته ریاست جمهوری نیز هست که ما در تلاشیم تا پایان سال جاری این مشکل رفع شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: همچنین نظام رتبه بندی مسئولین فنی نیز براساس سوابق آنها در دست اجرا است که همزمان با موضوع یاد شده جدا کردن حقوق کارفرما از ناظرین فنی اجرایی می شود.

زارعی اضافه کرد: ما نیز در سازمان نظام دام پزشکی به طور ویژه پیگیر اجرای جداسازی حقوق ناظرین فنی دامپزشکی از کارفرمایان هستیم که از اصول فسادستیزی نیز به حساب می آید.

وی یادآور شد: حدود 10 هزار مسئول نفی در حوزه دامپزشکی در کشور مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بیماری های آنگالا و آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در کشور، گفت: ظرفیت اطلاع رسانی با سازمان دامپزشکی است اما براساس اطلاعات رسیده از ستاد ملی آنفلوآنزا تا به امروز کانونی از این بیماری در کشور گزارش نشده است.

زارعی همچنین در پایان صحبتهای خود گفت: اولین پارک علم و فناوری تخصصی در حوزه دامپزشکی با همکاری بخش خصوصی در تهران در حال ایجاد است.

انتهای پیام/