شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نمایندگان مجلس

منتظری: عدالت زمانی رخ می‌دهد که ارتباط خوبی بین نمایندگان مجلس باشد

منتظری: عدالت زمانی رخ می‌دهد که ارتباط خوبی بین نمایندگان مجلس باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: رابطه خوب و مثبت بین قوای سه‌گانه لازمه ایجاد ثبات، امید و آرامش در بین مردم است که محور همه این‌ها نیز عدالت است.

غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص ضرورت همکاری و همدلی بیش از پیش مجلس و دولت، گفت: رابطه خوب و مثبت بین قوای سه‌گانه لازمه ایجاد ثبات، امید و آرامش در بین مردم است که محور همه این‌ها نیز عدالت است. 

وی ادامه داد: ما نیاز به عدالت فرهنگی، اجتماعی و دادگستری  داریم و زمانی این عدالت محقق می شود که بین سه قوه تعیین کننده ارتباط خوبی برقرار باشد و هم بینش، همدل و همراه باشند. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نتیجه همدلی و همراهی قوای سه‌گانه را شور و نشاط اجتماعی و اعتماد به آینده خواند و گفت: خوشبختانه اختلافی وجود ندارد و شاهد روابط بسیار حسنه‌ای هستیم؛  آقای رئیس جمهور بسیار ساده و بدون هر گونه تشریفات خاص رفتار می‌کند و با نمایندگان مثل یک دوست صمیمی است.

منتظری با بیان اینکه با وجود همه صمیمت‌ها نتیجه کار آنطور که باید نیست، افزود: در یک سری مسائل باید تجدید نظر کنیم و کارهای کارشناسی جدی‌تر شکل بگیرد؛ ارتباط مجلس و دولت خوب است اما باید کنوانسیون های تخصصی با وزارتخانه های مرتبط، نظام مسائل کشور را روی میز بگذارند و بسته پیشنهادی ارائه بدهند یعنی تعامل عملی اتفاق بیفتد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در انتها با اشاره به رویکرد دیگری، تصریح کرد: نشست مشترک باید در دستور کار باشد برای مثال نشست‌هایی که معمولا سران قوا با منتخبی از نمایندگان برگزار می‌کنند، از قبل باید مشخص شود این نشست دستور کارش چیست، مثلا بحث کاهش قیمت خودرو و ثبات نرخ ارز است، وقتی که تمام شد بلافاصله به رسانه‌‍ها بگویند تصمیمی در این باره گرفته شد و مردم را از روند پیشرفت آن مطلع کنند.

انتهای پیام/