شهرخبر

انتشار بیانیه کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد در محکومیت سیاستمداران اروپایی

کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای، عمل شنیع سیاستمداران اروپایی در صدور مجوز هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا، کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای، عمل زشت و شنیع سیاستمداران اروپایی در صدور مجوز هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد که متن آن به شرح زیر است؛

«سران غرب از جمله دولتمردان سوئد در حالی از کلیدواژه تهی شده از آزادی بیان بهره می‌گیرند که در این کشور‌ها از حمایت از اسلام و مسلمان و سوال در مورد هولوکاست و زیر سئوال بردن ارزش‌های غربی جرم تلقی شده و با شدیدترین مجازات روبه‌رو می‌شود.

این در حالی است مطالب اسلام‌گرایانه و تصاویر سرداران مقاومت در شبکه مجازی حذف می‌شود و این نمودی از استبداد فرهنگی و مخالفت با آزادی بیان و نماد بارز تروریسم رفتاری است.

باید توجه کرد که زمینه‌ساز بحران‌های امنیتی و چالش‌های جهانی و تضییع حقوق انسان‌ها و آتش‌زدن قرآن به عنوان بخش تروریسم دولتی و تروریست‌پروری مورد ارزیابی قرار گیرد. این عمل زشت موجب دامن زدن به نفرت پراکنی و خشونت و تهدید همزیستی مسالمت آمیز است.

بخشی از اهداف غربی و استمرار این اقدامات موهن، نوعی سنجش حساسیت مسلمانان و عادی‌سازی و هنجارسازی است، هنجارسازی اینگونه اقدامات برای همه روشن است و بایسته و ضروری است که با واکنش‌های هوشمندانه به این اقدامات دین ستیزانه اقدام کرد.

این عمل آنقدر شنیع بود که حتی متولیان کلیسا را هم به واکنش واداشت؛ این اقدامات جرائم ناشی از نفرت را تقویت می‌کند. انسان را از آرامش اجتماعی و اخلاق انسانی که خداوند به همه دستور داده است دور می‌کند. قوانینی که به بهانه آزادی بیان حق تعرض به عقاید دیگران را می‌دهد باید توسط قانونگذاران اصلاح شود و کسانی که به عقاید دیگران تعرض می‌کنند باید پاسخگو باشند.

قرآن‌سوزی چیز کمی نیست در حالی که به گزارش مراکز افکارسنجی، جمعیت مسلمان اروپا سال به سال در حال افزایش است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب قرآن روز به روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است.

کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن محکومیت عمل زشت سیاستمداران اروپایی معتقد است این شیوه عمل سیاستمداران و دولت‌های اروپایی، با وجود شعار‌های زیبای حقوق بشری، اسلام‌ستیزی و اسلام هراسی را در جوامع خود نهادینه می‌کنند و هر چه زودتر باید با عذرخواهی، جبران مافات کنند.»

انتهای پیام